Wat is er nieuw

Test voedingsbodem met Akamada korrels bak 60x30x30

• Onderwerp starter Onderwerp starter RC Vlieger
  • Startdatum Startdatum
R

RC Vlieger

Guest
Afgelopen zaterdag (15 febr.) het aquarium van mijn dochter (60x30x30) voorzien van een nieuwe voedingsbodem. Na het lezen van positieve berichten over Akamada korrels als voedingsbodem bij de plaatselijke Bonsai boompjes handelaar een zakje van 4 ltr. gekocht. Ben erg benieuwd wat dit betekend voor de plantengroei, als Akamada korrels werkelijk een goede voedingsbodem is ga ik tzt mijn bakje ook voorzien van deze korrel.
Ik zal proberen om iedere week een foto te maken van het resultaat en hier plaatsen.

Sorry voor de kwaliteit van de foto's (gemaakt met Iphone)

De Korrels

Eerst korrels goed uitgespoeld daarna korrels in het aquarium gelegd.

Akamada korrels afgedekt met een laagje grind

Water in het bakje, om het indraaien te versnellen 50% water gebruikt uit een ander aquarium

De eerste plantjes

Ik weet niet waar je dat gelezen hebt maar volgens mij bevat Akadama juist weinig tot geen voeding en afdekken is meestal niet zo goed.

Akadama wordt naast het houden van Bonsai puur gebruikt om de ph te verlagen.
Het is wel geschikt voor planten omdat door de structuur van de korrels de bodem luchtig blijft waardoor de kans op wortelrot minimaal is maar dat voordeel heeft het dus niet meer als je het zoals in jouw geval afdekt met grind waardoor het gaat vermengen.

Bedankt voor je bericht, zoals ik al aangaf is het een test.
Ben benieuwd naar het resultaat.
Wordt vervolgt.............

Ik snap het,door zelf te testen is ook de enige manier om er achter te komen hoe en wat natuurlijk.
Napraten is makkelijk en kan iedereen met het gevaar om verkeerd te zitten wat dat betreft...
Ben benieuwd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan