Wat is er nieuw

Testsetje + navulflesjes

Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
Wat ik mij afvraag is of als we een testsetje kopen, het dan ook slim is om van bepaalde waardes die ik vaak wil meten direct navulflesjes zal kopen?

Ik weet dat er een soort van houdbaarheidsdatum op de artikelen zit, maar is dit ook bij ongeopende flesjes of geldt dit juist voor geopende flesjes?

En hoe lang is de houdbaarheid ongeveer?

Colombo en WesDijk zijn hetzelfde koffer toch?
 
Dat zijn inderdaad dezelfde testen en ik gebruik ze ook. Meestal zijn ze nog wel een jaar of 2 houdbaar maar dat hangt van de winkel af en hoeveel die verkopen. Zelf bestel ik pas navulreagens als ze echt op zijn want ik meet niet zoveel en het meeste krijg ik niet in 2 jaar op.
 
meteen navul regens kopen is niet echt nodig hoor.

als een bak goed draait hoef je niet telkens te meten, maar gewoon af en toe is incidenteel om te kijken of alles nog goed is.
tenzij je veel met KH/GH + middelen gaat werken, maar ook deze testen gaan lang mee.

houdbaarheid is wat anders, testen zijn goed betrouwbaar 1 tot 1,5 jaar na openen.
ongeopend zijn ze meestal nog wel 3jaar goed maar ligt eraan hoe lang de winkel ze al in voorraad heeft.
 
Ik zou ook wachten om te kijken wat je tzt nog nodig mocht hebben en ik denk dat je niet zo snel nieuwe flesjes zal moeten bijkopen.
 
Oke bedankt voor de snelle antwoorden weer 🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan