Wat is er nieuw

Tetra 120/130 liter bak juiste filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter jwtje
  • Startdatum Startdatum
J

jwtje

Guest
Beste Leden,

Ik ben nieuw en kan een 120/130 liter tetra bak overnemen welke alleen de bak betreft.

Ik ben op zoek naar passend filter voor deze bak.
Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en kwam op een JBL 401 of een JBL 701 externe filter uit.

http://www.jbl.de/nl/aquaristiek-zoetwa ... -greenline

http://www.jbl.de/nl/aquaristiek-zoetwa ... -greenline

Dit is zomaar en gevoel en als jullie denken dat er betere filter zijn dan hoor ik dit graag. Wel een soort gelijke prijs.

Er komen planten en sub tropische en tropische vissen in zoet water.

Voorkeur gaat uit naar een energie zuinig filter
Ik zat zelf te denken om de 401 te nemen omdat deze tot 120 liter kan. Misschien dat de 701 te veel stroming in de bak geeft?

Graag jullie mening hierover

Ik heb op de 200 literbak dus een Eheim 2215 en die bevalt erg goed.
op de 125 liter draait de 2213.

Ik heb hier op een Dubai 80 (81x36x51) met rond de 120L aan water een tetratec ex800 draaien. Zoals de naam al zegt; zo rond de 800l/uur bruto. Ik heb helemaal geen wervelbad van mijn aquarium gemaakt en vind de filtering perfect zo!
Het is een geruisloze filter en nooit probelemen mee gehad. Ook niet met de vorige (de ex400). Tevens niet erg duur in de aanschaf, ik heb voor de mijne rond de 80 euro betaald zo uit mijn hoofd

Welkom op het forum! JBL heeft prima filters. Als je gaat voor een JBL filter zou ik wel de JBl 701. De JBL 401 lijkt mij wat te zwak. Je kunt beter wat teveel stroming hebben dan te weinig, je kunt het altijd remmen met kraantjes.

Ik heb ook een aquarium staan met ongeveer 120L inhoud. Hier heb ik ook Tetratec ex600 op draaien, dit is ook een prima filter welke ook erg stil is.

Er is dus eigenlijk geen slecht filter zoals ik begrijp.

Jbl heeft wel een enorme filter reservoir wat andere filters minder hebben de 701 heeft zelfs een 6 liter bak.

Jullie denken dus echt dat de 401 te weinig is?

Hoeveel liter per uur moet er op een 130 liter bak?

Ik zie dat de ex 600 wel een hele goede tussen maat is. Zit tussen de Jbl 401 en de 701 in.

600 l/h inplaats van de 460 van de jbl 401

Zijn er ook filters waarmee je de pomp snelheid aan kan passen?

jwtje zei:
Er is dus eigenlijk geen slecht filter zoals ik begrijp.

Jbl heeft wel een enorme filter reservoir wat andere filters minder hebben de 701 heeft zelfs een 6 liter bak.

Jullie denken dus echt dat de 401 te weinig is?

Hoeveel liter per uur moet er op een 130 liter bak?

Ja dat denk ik wel. JBL zegt dat het misschien toereikend genoeg is echter is dan enkel onder ideale omstandigheden, wanneer het filter gevuld is en een beetje vies is zal de stroming veel minder zijn. Beter een wat krachtig filter dan een filter welke niet krachtig genoeg is. De stoming kun je altijd wat remmen met kraantjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan