Wat is er nieuw

Tetra Bio Balls

• Onderwerp starter Onderwerp starter FCG
  • Startdatum Startdatum
F

FCG

Guest
Ik heb nog een doosje liggen met Bio Balls.. Zijn deze noodzakelijk in een filter?

Ik heb redelijk wat zweef vuil in mijn aquarium
Vroeg mij af of ik deze Bio balls kan gebruiken om het zweefvuil op te lossen.

Wat voor filter heb je?

Zijn dat van die plastieken biobollen?

Indien je een buitenfilter hebt is het mogelijk de bioballen te gebruiken, echter zullen de goede bacteri�n past echt goed werken wanneer ze in contact komen met zuurstof en zo de deeltjes kunnen afbreken. Al moet je wel weten dat het enkele weken kan duren (indien je nog geen bacteri�n hebt) eer de ballen bedekt zijn met bacteri�n. Het is dus de bedoeling dat deze er blijven inzitten, en niet ingelegd worden wanneer nodig.

Het filter draait al zo'n jaar of 3.
Ik begrijp dus dat het toevoegen van deze balletjes niet nodig is als het filter al in gebruik is?

Nee, dan is siporax beter dan bio-ballen.

En, als hij goed draait, niets aan veranderen.

Bij zweefvuil, regelmatiger de witte omspoelen.

FCG zei:
Ik heb nog een doosje liggen met Bio Balls.. Zijn deze noodzakelijk in een filter?

Ik heb redelijk wat zweef vuil in mijn aquarium
Vroeg mij af of ik deze Bio balls kan gebruiken om het zweefvuil op te lossen.

ze zullen niet helpen tegen zweefvuil, persoonlijk vind ik het ook kl*te dingen.
heb ze zelf in mijn tetratec 800+ gehad en elke keer als ik mijn watten wou vervangen gingen die dingen weer drijven en moest ik het hele filter leeggooien om de pompkop er weer op te krijgen. (omdat die bakjes/mandjes niet meer goedzaten door de drijfkracht van die ballen)

zoals bertus al zegt dan beter sera siporax of eheim substrat ofso

Ik weet genoeg.
Dank iedereen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan