Wat is er nieuw

Tetra DRAMA

• Onderwerp starter Onderwerp starter FishieVSG
  • Startdatum Startdatum
F

FishieVSG

Guest
Beste Allen,

Ik heb sinds 2 dagen een 10tal neontetras in mijn Lido 120, gaat op zich goed, totdat ik gisteren er echt maar 9 zag...dus ik dacht deze zal wel ergens verstopt zitten....vanochtend weer kijken..zag ik er nog maar 8!! Nu begon ik me toch wel zorgen te maken maar dacht nog steeds zullen ze zich wel verstoppen. Nu kwam ik later terug van werk en zag er nog steeds maar acht....tot mijn verbazing zag ik 1 tussen de achterwand en het glas geklemd zitten (!!), toen ik achter het aquarium keek zag ik er ook 1 helemaal vastgeklemd tussen de achterwand en het glas!!!! In alle paniek ben ik direct de achterwand gaan verwijderen....nadat deze weg was leefde alle visjes gelukkig nog...echter wel het volgende..ik ga deze wand never nooit terug kunnen plaatsen in het aquarium door de waterdruk. Dus ik ben van plan om het hele aquarium leeg te halen...het bestaande water voor 2/3 eruit halen en bewaren en gelijk 1/3 verversen. De plantjes schoonmaken en ontdoen van dode resten. Echter waarmee kan ik de kieren van de achterwand straks dichten? Is er bijvoorbeeld speciale tape die hiervoor geschikt is? Ik hoor graag jullie reactie, alvast bedankt!!

Aquariumkit gebruiken. Paar dotten tegen de achterwand, en de kieren opvullen. Paar dagen laten uitlooien en een paar water verversen.

Kan het ook zonder kit? Dat is zo permanent.

Kit kun je met een hobbymesje vrij makkelijk weer verwijderen hoor en aquariumkit is veilig in het gebruik.

als je het goed doet, zou je de wand zo kunnen snijden dat die precies net NIET past. en dan beetje doordrukken zodat die wel past als je begrijpt wat ik bedoel 😀 zo heb ik de 2 wandjes die ik ooit heb gehad er iig ingezet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan