Wat is er nieuw

tetra ex 700

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nielsilvia
  • Startdatum Startdatum
N

Nielsilvia

Guest
Hallo wij hebben een juwel vision 260 met een extern filter, namelijk de tetra ex 700.

Hoevaak moeten we welke filters vervangen? En wanneer het gehele filter schoonmaken?

Groeten

Wat heb jer er allemaal inzitten?
blauw,wit,zwart,pijpjes ?

We hebben gewoon de standaard vulling, zoals die geleverd word. Heb geen idee hoe dat allemaal heet, witte kokertjes zitten erin, zwarte ballen, en de sponzen.

Groeten

Zie dat je filter pas een maand draait? Van die witte kokertjes en zwarte ballen moet je eigenlijk altijd afblijven. Daar zitten alle goede bacterien in. De witte watten mag je als je stroming er bijna niet meer is wel uitspoelen of vervangen, net wat je wil.De evnetuele blauwe zou ik ook afblijven of eens snel in een emmer met aqua water 1maal uitknijpen.
Zwarte mag je eruit laten.

Ik maak 1 maal perjaar de pomp eens schoon, elke maand de witte filterwatten vervangen. Hoe minder je eraan komt, hoe beter 😉

Oke bedankt voor de info. Waarom mogen de zwarten er wel uit? Is het ook erg als ze blijven zitten?

De filtermaterialen hoef je bijna nooit te vervangen, dit zou ik pas doen wanneer je het echt niet meer schoon krijgt. Ik heb mijn externe filter al meer dan 3 jaar draaien met de originele filtermaterialen.

Het schoonmaken van het materiaal en het filter zou ik pas doen wanneer de stroming te min is. Je kunt dan de sponzen even goed uitknijpen in een emmer met aquarium water.

Die zwarte kun je erin gooien op het moment dat je metalen of medicijnen uit je aquarium wil hebben. Nu dus van geen belang 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan