Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb zelf een tetra ex 1200+ buiten filter
En na mijn mening doet deze het niet goed
Ik had eerder altijd eentje
Daar is ooit een slakken nest in gekomen
En om de week zat mijn afvoerbuisje weer vestropt met hun ‘schelpjes’
Dan deed de pomp het bijna niet
Haalde ik her uitvoer buisje eraf
Dan hoorde je de pomp even ‘rammelen’
En draaide hij weer op volle kracht
Al meerdere keren goed schoon gemaakt maar kreeg het er nooit goed uit
Ik was daar klaar mee
En heb toen een nieuwe pomp gekocht
Precies de zelfde weer
Alles vervangen
Dus nieuwe buizen enz
Zodat ik dat probleem niet direct weer zou hebben
Nu zag ik laast mijn vissen weer boven in zwemmen (dit zag ik anders ook altijd als het uitvoer buisje weer verstopt zat van die andere pomp)
Denk toch eens kijken
Ik pakte het uitvoer buisje van de nieuwe pomp eraf (die helemaal schoon is/was)
En direct zelfde als wat ik had met oude pomp
Hoorde hem weer even ‘rammelen’ en direct begon hij weer harder te stromen
Heeft iemand anders dit ook gehad of weet wat dit is?
Ik ben al terug geweest bij de winkel en heb toen een nieuwe kop mee gekregen
Maar schijnbaar is dat dus het probleem niet
Filters zijn ook gewoon ‘schoon’
De rotortje die ik de kop zit was met oude ook schoon en met de nieuwe netzo
Ik heb geen idee wat het wel kan zijn
En hoop hier een antwoord te kunnen vinden
Ik heb een trigon 350 van jewel
En pomp staat netjes onder het aquarium in de kast waar de oude altijd goed draaide
Er zit ook geen lucht in de slangen
Want daar zat ik eerst ook aan te denken
Ik zal morgen nog een keer goed opletten maar zodra hij even rammelt begint hij direct volledige te pompen
Niet dat je even een krachtige stroom stoot ziet
En daarna normaal is
Doe dan eens niet het buisje eraf halen maar enkel je pomp een beetje kantelen. Als het lucht is, dan zou hij met wat schuin hangen ook moeten gaan rammelen en zichzelf weer doorpompen.
Heb je een Co2 diffuser bij je inlet hangen?
Nou als ik ellende zou houden dan ging ie terug en zou ik overstappen op bv een Eheim. Moet zeggen dat ik destijds met de Tetra geen problemen heb gehad die hier mee te vergelijken zijn.
Dan is het lucht. Dit kan via de aanzuigmond binnen komen door bv je Co2 diffuser. Ik heb dit zelfde met mijn Eheim classic. Die zuigt her en der wat Co2 aan en zo eens in de 2/3 uur hoor je dat hij die lucht erdoorheen drukt. Het valt me tegen dat een tetra dat dus niet doet, en kennelijk stopt. Normaal moet een pomp zichzelf ontluchten.
Ook kan het dat je ergens een lek hebt en dat hij lucht aanzuigt. Dit kan de pomp zelf zijn, maar bv ook een gaatje in een slang. Mocht je dus slang hebben liggen dan zou ik die eerst vervangen.
Als het hem dat niet is, dan zou je als je geen eigen compressor hebt even naar je lokale autobedrijf kunnen lopen en vragen of ze er de compressor op zetten. Je zet de pomp dan in een emmer water en zet er met de compressor een klein beetje druk op. Als het goed is zie je dan ergens luchtbubbels.
Ik heb vandaag het is echt toevallig zo een pomp van tetra opgehaald in Zaanstad.
Er werd bij verteld dat de pomp wel werkte maar niet geschikt was in de huiskamer vanwege de herrie.
Kom thuis haal de pomp uit elkaar kom bij de rotor of impeller blijkt dat bij de rotor aan de bovenkant tegen het magneet een nylon ring stuk is . Rotor vervangen draait nu prima.
Ik heb vandaag het is echt toevallig zo een pomp van tetra opgehaald in Zaanstad.
Er werd bij verteld dat de pomp wel werkte maar niet geschikt was in de huiskamer vanwege de herrie.
Kom thuis haal de pomp uit elkaar kom bij de rotor of impeller blijkt dat bij de rotor aan de bovenkant tegen het magneet een nylon ring stuk is . Rotor vervangen draait nu prima.
Daar heb ik destijds niets van gemerkt en toch zoog hij dar waar de slang op de buis werd vastgezet een klein beetje lucht. Na het gebruiken van de Eheim buis was het euvel verholpen.