O
Octafish
Guest
Ik heb onlangs een nieuwe Tetra EX 1200 Plus aangeschaft, ter vervanging van de vorige waarvan de sluiting was gebroken. Dit nieuwe filter laat echter nauwelijks water door, en ik kwam er heel lang niet achter waar dat aan lag. Vandaag heb ik ontdekt dat de reden is dat er nauwelijks water door de adapter unit stroomt. Door de slang + de koppeling loopt het prima als ik het kraantje open draai, maar zet ik de slang op de adapter, dan komt er niks uit.
Als ik dezelfde slang aansluit op de adapter van de vorige pomp, dan is er niks aan de hand: het water stroomt er prima doorheen. Jammer genoeg past deze adapter niet op de nieuwe pomp, omdat de vorm van het filter is veranderd. Ik kan dus niet testen of het filter weer goed zou lopen. Wat kan de oorzaak hiervan zijn, en wat kan ik er aan doen?
Als ik dezelfde slang aansluit op de adapter van de vorige pomp, dan is er niks aan de hand: het water stroomt er prima doorheen. Jammer genoeg past deze adapter niet op de nieuwe pomp, omdat de vorm van het filter is veranderd. Ik kan dus niet testen of het filter weer goed zou lopen. Wat kan de oorzaak hiervan zijn, en wat kan ik er aan doen?