Wat is er nieuw

Tetra gh test

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wim31
  • Startdatum Startdatum
W

Wim31

Guest
Hallo.. ik heb gister een testset van tetra gekocht om de gh te testen..
In de beschrijving staat dat dat het water door middel van druppels van rood naar groen moet verkleuren...
Maar bij mij wordt het alleen maar geel... wat kan dat zijn?
Ik heb het later ook nog een met gewoon kraanwater gedaan en dat was het zelfde...

Als ik de video bekijk moet je doordruppelen:

Ik werk met Colombo en die vindt ik wel duidelijk maar zoals ik zie in de video blijft de tetra test daar ook lang gelig om dan pas door te gaan naar groen. Ik zou eens proberen om door te druppelen eerst.

Kijk anders even op de website van je kraanwaterleverancier dan weet je de waarde en dan test je het kraanwater dan krijg je een indruk/ervaring hoe het moet zijn.

Ik had hetzelfde.. met m'n Sera gH test kon ik de gH niet meer meten.. zelfs na 50+ druppels nog geen verkleuring. Ik had de test al een paar jaar, dus denk dat de chemicalien niet goed meer waren. Nieuwe test gekocht - zelfde van Sera - en nu wel "gewone"resultaten. Dus ik denk dat je de houdbaarheid zou moeten checken en gewoon vervangen door een nieuwe als die over de datum is of dicht er tegenaan zit.

Als de gh test eenmaal open is dan is die vaak beperkt te gebruiken ondanks de houdbaarheidsdatum. Die datum is voor gesloten verpakkingen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan