Wat is er nieuw

tetra, juwel of jager verwarming?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter axcellent
  • Startdatum Startdatum
A

axcellent

Guest
Beste mensen,

ik zou heel graag jullie meningen willen horen welke thermostaat verwarming het beste/betrouwbaarste is en welke niet

Heb zojuist mijn tetra element na 4 dagen teruggebracht omdat deze onnauwkeurig is en als de bak 26 graden is, blijft de verwarming op instelling 22 graden nog aan.

Dus maar omgeruild tegen een juwel. En nu begin ik te twijfelen of ik geen eheim/jager moet aanschaffen :stom:

ben benieuwd naar jullie meningen.
 
Echt nauwkeurig zijn er weinig, zelf heb ik er een van eheim en die houdt precies aan het aantal graden wat ik wil. Je had de andere verwarming toch ook gewoon lager kunnen draaien. Laatste dagen was het ook flink warm. Misschien dat je verwarming je bak niet verwarmde maar het weer 😉
 
Op mijn Juwel thermostaat kan ik de temperatuur niet aflezen, dus lees ik de temperatuur af op de thermometer die zo ver mogelijk van de thermostaat hangt.
Dat gaat bij mij goed. Temperatuur verschilt nu het weer wat kouder is maar 0,2 graden Celsius over de gehele dag, dat vind ik zeer acceptabel. Ik heb wel led ipv tl verlichting in mijn bak, dat helpt hier ook aan mee, met TL was dit verschil groter.
 
Zo'n Jagerstaaf kun je kalibreren.. zo krijg je de instelschaal gelijk met de gemeten temperatuur.
Maar helemaal precies is het mij ook niet gelukt eerlijk gezegd, dus kijk ik tegenwoordig alleen maar naar de thermometer, soms meet ik het nog eens na met een andere thermometer.
 
axcellent zei:
Beste mensen,

ik zou heel graag jullie meningen willen horen welke thermostaat verwarming het beste/betrouwbaarste is en welke niet

Heb zojuist mijn tetra element na 4 dagen teruggebracht omdat deze onnauwkeurig is en als de bak 26 graden is, blijft de verwarming op instelling 22 graden nog aan.

Dus maar omgeruild tegen een juwel. En nu begin ik te twijfelen of ik geen eheim/jager moet aanschaffen :stom:

ben benieuwd naar jullie meningen.


Dan had je hem hoger in moeten stellen. naar 26 graden.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan