Wat is er nieuw

Tetra vriendelijke filter gezocht

• Onderwerp starter Onderwerp starter Biologist
  • Startdatum Startdatum
B

Biologist

Guest
Hallo allemaal,

Net een van mijn H. amamdae die met zijn kop vastzat in het filter kunnen redden. Beestje zwemt nog, maar als hij stopt zinkt hij meteen. Of hij het gaat redden weet ik niet.

Als tijdelijke oplossing zit er nu een panty om mijn filter, maar ik ben dus op zoek naar een mini tetra vriendelijke filter. Binnen- of buitenfilter maakt niet uit, zolang de tetra's en garnaaltjes er maar niet in kunnen. En de prijs moet niet al te hoog zijn. Hebben jullie suggesties voor een goede filter? Bak is overigens 54 liter en gewoon een gezelschapsbak.

Google. hier schuin boven. / binnenfilter aquarium .

Tja daar was ik al mee bezig, maar zijn er zo veel... ben opzoek maar een filter met kleine aanzuiggaten, maar dat staat nergens bij vermeld.

Zijn sponsfilters een optie? Deze zijn veilig voor vissen en garnalen. Je zult dan wel denk sowieso 2 moeten nemen bij een aquarium van 60cm.

De Aquael Turbo 500 filter. Te koop bij Aquaplantsonline. Geweldige sponsfilter, motorisch aangedreven, zuurstoftoevoeging aanwezig (aan en uitzetten mogelijk) en ook nog keramische buizen a la siporax. Veiligere en betere binnenfilter mbt bacterieopbouw is er niet en de prijs valt reuze mee. Ik heb hem zelfs ook in een 40 ltr bakje. Op zijn zachts is hij prima.

http://www.aquaplantsonline.nl/p/6485/a ... =turbo+500

Plus de uitstroomkracht is in te stellen 😉

En belangrijkste: voldoet voor een 60 cm bakje

Die aquael klinkt precies als waar ik naar op zoek ben. Heel erg bedankt! Denk dat hem dat gaat worden. Is hij ook een beetje stil? Een beetje geluid is niet erg natuurlijk.

De tetra lijkt erboven op te komen, zwemt al iets meer met het schooltje mee. Hopen dat hij ook niks overhoudt aan dit spektakel.

Ik hoor hem niet. Ja als ik de zuurstofbubbels aan zet, die hoor ik dan. Maar het motortje hoor je niet. Ik ben een zijkerd met geluid, had voorheen een sf aquaflow filter en die bromde echt heel zachtjes. Daar wordt ik al gek van. De aquael is echt fluisterstil. Echt een aanrader!

Ik gebruik ook de SF Aquaflow en hoor ze eigenlijk niet. Ik heb ze zowel in de slaapkamer als in de woonkamer staan draaien en bevallen mij prima verder.
Ook in de aanwezige 60cm bakjes gebruik ik deze filters dus.

Dan wordt het de aquael! Heel erg bedankt allemaal. 🙂

Vandaag komt als het goed is de filter binnen dus ben benieuwd. Denk dat ik de nieuwe het best 3/4 weken met de oude kan laten meedraaien? Of hoe doen jullie dat, overgaan op een nieuw filter?

Zijn verschillende manieren voor,je kan bv het oude filtermateriaal in de nieuwe doen.
Zelf laat ik altijd het nieuwe filter een week of 2-3 tegelijk met het oude draaien.

Tja of het substraat overzetten en anders de beide laten draaien tot de nieuwe is ingedraaid zoals John ook al aangeeft.
Geef het wel even ruim de tijd om problemen te voorkomen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan