Tetraodon nigroviridis kogelvis

ohh ik vind dat ook echt leuke visjes! maar heb begrepen dat het niet de makkelijkste visjes om te houden zijn haha
 
ohh ik vind dat ook echt leuke visjes! maar heb begrepen dat het niet de makkelijkste visjes om te houden zijn haha
Dat klopt. Deze soort heeft wel wat zout nodig.
 
Fantastisch! Mag gerust meer foto's/video's sturen :))

Zit er de laatste tijd hard aan te denken om 1 van mijn bakken om te turen naar een brakwaterbak voor een kees de kogel vis(sen).
 
Gaaf zeg!! op welke sg zwemt hij nu rond?
 
Fantastisch! Mag gerust meer foto's/video's sturen :))

Zit er de laatste tijd hard aan te denken om 1 van mijn bakken om te turen naar een brakwaterbak voor een kees de kogel vis(sen).
Ze hebben een erg leuk karakter.
 
@Ice78 Oud topic, maar heb je ze nog? en heb je een slakkenkweekje voor ze lopen ofzo of nemen ze hard vervangend voer aan?
 
Kogelvissen in combinatie met andere vissen blijf ik spannend vinden. Ben je niet bang dat de kogelvis aan de andere vissen gaan knagen?
 
Kogelvissen in combinatie met andere vissen blijf ik spannend vinden. Ben je niet bang dat de kogelvis aan de andere vissen gaan knagen?
Soms moet je wat proberen. Maar ze knaagde niet alleen maar ze pakten ook wel eens een visje.
Nou hoor je dat ook wel vaker dat als ze groter zijn dat ze agressiever kunnnen worden. Maar elk exemplaar heeft zijn eigen karakter en dus soms goed en soms slecht 🤷‍♂️
Op dit moment alleen nog een canthigaster Valentini in de bak.
Heb nog wel wat kogels op het lijstje staan dus er zullen er nog wel wat bijkomen in de toekomst.
 
@Ice78 Oud topic, maar heb je ze nog? en heb je een slakkenkweekje voor ze lopen ofzo of nemen ze hard vervangend voer aan?
Slakjes had ik zat maar mosselvlees had ik ook altijd op voorraad. Hele mosselen en diepvriesblokjes.
Heb van mijn brakwater avontuur alleen nog een Etroplus suratensis en een Arius seemani over. Deze kon ik niet kwijt helaas en zitten nu in mijn grote bak op zeewater.
 
Als een kogelvis een hap uit een van mijn vissen neemt dan eet hij wel duur voer. Daarom durf ik het niet aan. Slakjes heb ik genoeg maar ik vind het risico te groot. Wie weet ooit nog een aparte bak voor alleen een of meerdere kogelvissen 😂
 
Als een kogelvis een hap uit een van mijn vissen neemt dan eet hij wel duur voer. Daarom durf ik het niet aan. Slakjes heb ik genoeg maar ik vind het risico te groot. Wie weet ooit nog een aparte bak voor alleen een of meerdere kogelvissen 😂
Ja dat is een afweging die je moet maken. Ik heb ook vaak zat koraal en garnalen verloren. Voordeel is dan wel dat je weet wat je niet meer hoeft toe te voegen in de bak.
 
Een hap uit een vis van €25,- of meer vind ik een dure hap.
 
Heb duurdere happen gezien maar als je dat allemaal wil voorkomen is het beter om ze inderdaad niet toe te voegen.
Of in een mooi speciaalbakje zetten.
 
Kogelvissenaquarium, hillstream, een 150 cm aquarium, mijn wensenlijstje wordt alleen maar groter.
 
Kogelvissenaquarium, hillstream, een 150 cm aquarium, mijn wensenlijstje wordt alleen maar groter.
Zou zeker mooi zijn. Zouden we zeker gaan volgen 😍
 
Terug
Bovenaan