Tetratec e700 blijft luchtbellen spugen


tomansky

Well-known member
Lid geworden
6 augustus 2011
Berichten
334
Locatie
Boxtel
Website
vissenpraat.wordpress.com
beste,

Ik heb afgelopen weekend een 2de hands pomp overgenomen van iemand deze is ongeveer 0,5 jaar oud, en ziet er nog super nieuw uit.

Ik heb een foto geleend van dit forum ;) maar ik heb dezelfde.
img0181r.jpg


hij draait nu bijna een week maar hij blaast af en toe nog lucht uit de uitgaande slang. Momenteel heb ik er gewoon 2 slangen aan zitten die in het water liggen (bij het aanzuigen kan hij geen lucht meenemen) ik heb de slangen echt goed vast aan de pomp liggen dus daar zal ook geen lucht mee naar binnen slippen.

Dus wat over blijft is of de o-ring tussen deksel en pomphuis OF het koppelstuk waar de 2 slangen de pomp ingaan (dat is bij deze pomp namelijk losneembaar. Daar zitten overigens ook nog 2 afsluitkranen die ook kunnen lekken.

Heeft 1 van jullie ervaring met deze pomp en weet wat het kan zijn? of kunnen jullie me anders helpen.
 
Zet hem in een grote emmer water.
Blaas op beide slangen,en kijk waar hij borrelt.
 
Of in je aquarium.

Vermoed toch onder de slangpilaren,dat daar de ringen versleten zijn.
 
Bedankt voor de reactie. Ik ga dat morgen meteen even checken. Ik laat hier het resultaat nog horen.
 
Al eens aan de zwarte knop gedrukt? Dat knop pompt lucht uit het filter en zuigt water in het filter. Heb zelf namelijk ook een Tetra EX 700.
 

Terug
Bovenaan