Wat is er nieuw

Tetratec ex 1200 zwakke uitstroom

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
De tetratec ex 1200 heeft sinds kort een zwakke uitstroom.

Na een waterwissel blijkt dat de filter een zwakke uitstroom geeft. De lucht is uit de pomp en de aanzuigslang.

Ik heb het e.e.a. al uitgesloten:
slangen zijn niet verstopt.
Er is geen lekkage.
De knop om de lucht eruit te pompen staat hoog, deze kan ik nog indrukken. Als ik pomp indruk komt er geen lucht uit de uitblaas.
De plaats van de pomp is al jaren hetzelfde en hij heeft altijd goed gefunctioneerd.

Vragen:
Is de motor en of de rotor versleten!
Hoe snel moet de rotor draaien.
Kan het nog aan iets anders liggen.

Er zal wel iets vuil zijn? Heb je de rotor al uit het pomphuis gehaald?
Die kun je eruit halen en schoon borstellen.
Ook kun je het kanaal tussen pomphuis en slang eens doorraggen met een slangborstel.

Rotor even nakijken bij het schoonmaken kan geen kwaad, ze kunnen ook stuk gaan doordat het plastic broos wordt. Het kan ook zijn dat er een verstopping zit in de kop, even onder de kraan houden en dan water door de openingen laten lopen.

Je kan het ook even testen in de wasbak vol met water na het schoonmaken.
Ik heb het bij de Eheim gehad en daar was de rotor niet meer goed.

Ik maak hier om de zoveel tijd de slangen schoon en ondanks dat ze niet verstopt zitten zorgt een bepaald laagje aangroei toch voor een veel mindere waterstroom.
Zou je toch eens kunnen proberen,is een handig stukje gereedschap voor te koop maar met een stuk elektriciteitsdraad met een plukje watten lukt ook.

allen bedankt voor de info.

De kop alleen in de wasbak met water, gen weerstand, dus moet spuiten.
Doek op de uitstroom en je hand erop.

Stekker erin.

Ja heb het e.e.a. zoals hierboven uitgevoerd.
Hoewel de slangen volledig vrij van verstoppingen waren heb ik ze toch schoon gespoeld.

Test uitgevoerd zoals Bertus beschreef geen problemen.

Verder alles van binnen schoongemaakt rotor nog na gekeken en alles weer aangesloten.

Het vreemde is nu dat de pomp werkt zoals hij dat altijd heeft gedaan. Toch zal ik hem in de gaten blijven houden.

Even een vraagje iemand boot mij de tetratex ex 2400 aan voor een heel schappelijke prijs. Het vreemde is nu dat ik de tetratex 2400 bijna nergens meer tegen kom.

Ik heb wel het e.e.a over de problemen met deze filter gelezen. Zijn deze inmiddels al door tetra opgelost!

Volgens mij wordt de 2400 niet eens meer nieuw verkocht? Herriebakken heb ik gehoord.

Waarschijnlijk is uw filtermedia dichtgeslibd.
Installeer de filter eens leeg op de plaats waar je hem altijd zet.

kimielco zei:
Ja heb het e.e.a. zoals hierboven uitgevoerd.
Hoewel de slangen volledig vrij van verstoppingen waren heb ik ze toch schoon gespoeld.

Test uitgevoerd zoals Bertus beschreef geen problemen.

Verder alles van binnen schoongemaakt rotor nog na gekeken en alles weer aangesloten.

Het vreemde is nu dat de pomp werkt zoals hij dat altijd heeft gedaan. Toch zal ik hem in de gaten blijven houden.

Even een vraagje iemand boot mij de tetratex ex 2400 aan voor een heel schappelijke prijs. Het vreemde is nu dat ik de tetratex 2400 bijna nergens meer tegen kom.

Ik heb wel het e.e.a over de problemen met deze filter gelezen. Zijn deze inmiddels al door tetra opgelost!

Nou? 60 watt ,is heel watt.

Tetratec filter | EX, 400, 600, 700, 1200, 2400 - Aquarium-vissen.nl

Lees hier alle info over de Tetratec externe filters voor aquaria van 10 tot 1000 liter. Een Tetratec filter is goedkoop en kwalitatief goed!
www.aquarium-vissen.nl/tetratec-filter.html -

Mooi dat het nu weer is opgelost en als ik de reacties zo lees dan is dat filter niet de beste denk ik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan