Wat is er nieuw

Tetratec EX 2400 probleem LEKKAGE

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gerrit1964
  • Startdatum Startdatum
G

Gerrit1964

Guest
Vandaag weer grote problemen met de pomp, ik maar denken dat deze niet goed afsloot op de ring maar nu blijkt dat de deksel (pomphuis) langzaam volloopt.

Als deze vol is begint de pomp te lekken en niet zo een klein beetje maar echt met stralen, het niveau in mijn bak van 600 liter daalde 5 mm in een goed uur!

Ik kon ook niet anders dan op onderzoek uitgaan want een reserve pomp heb ik niet, gelukkig stat de pomp in de garage en had ik geen schade van het gelekte water.

Ik heb een mail naar Tetra gestuurd en wat me opviel is dat hun ondertussen ook al de EX 2400 van de website hebben verwijderd.

Maar goed ik heb de stoute schoenen aangetrokken en het pomphuis open geschroefd (ik moest wel) Nadat deze eenmaal open was vond ik denk ik het probleem en dit is het rubber welke de knop voor het ontluchten moet afsluiten!

Nadat ik deze had schoongemaakt en met isolatietape hier wat extra laagjes op geplakt had om het rubber wat dikker te maken is het probleem voor het zich laat aanzien opgelost!

Ik heb in de mail Tetra naar een oplossing gevraagd voor de problemen die ik ondervind met de EX 2400 en ben benieuwd met welke oplossing hun komen, ik heb op een andere bak een EX 1200 draaien en daar ben ik zeer tevreden over, dit was dan ook de aanleiding om de EX 2400 te kopen maar daar heb ik nu toch wel spijt van, ik had beter 2 EX 1200 pompen op de bak kunnen zetten!

Ik heb het wel eens vaker gehoord van mensen dat die in de kop lekte van de ex 2400

Ben zelf niet echt van tetra
Maar mening verschillend over

zelfde gehad met e 501 van jbl

Ook deze rubbers kunnen hard worden, net zoals de Verwarmings dopjes.

Om de zoveel tijd smeren, scheelt hoop ellende.
Beetje vaseline houd ze zacht, net als bij eheim gebeurt dat ook.
Kwestie van smeren,met Eheim vasline.

Het is alleen jammer dat deze als reserve pomp aanwezig was Pomp is verleden jaar gekocht maar heeft altijd in de kast gestaan.

Gaat wel snel dan Bertus de pomp is net een goede maand uit de doos en in bedrijf genomen! verder was het rubber meer dan genoeg voorzien van vaseline, ik blijf erbij dat er in deze pompen een fabrieksfout zit!

Pomp is verleden jaar gekocht maar heeft altijd in de kast gestaan.
Kan hij ook droog geraken,he.

Rubber is ook niet meer wat het was.

Ik zeg toch ff een nieuwe rubberen ring er in, want je speelt met vuur (water). Zo'n ring kost 8 euro en probleem is opgelost. En de rest even openhalen en invetten.
Heb het ook aan de hand gehad en die van mij draaide gewoon. Heb hem schoongemaakt en een keer of wat uit en in elkaar gezet en bleef niet lekken maar gewoon stromen. Heb toen de sierkap er af geschroefd en zag dat hij gewoon lekte op de afdichtings rubber van de kop. Nieuwe besteld en probleem opgelost.

Vandaag telefonisch contact gehad met Tetra en bovenstaand probleem is geheel naar tevredenheid opgelost :thumbs:

Tetratec stuurt mij 2 nieuwe Tetratec EX 1200 plus pompen om de 2400 te vervangen ik kan niets anders zeggen dan :petjeaf: :thumbs: Voor Tetra en zijn service

Nog even voor bovenstaande reacties de pomp lekte niet uit het afsluitrubber maar in de kop zelf, waar de ontluchtingsknop zit.

Je kunt hier echter niet bij zonder de schroevendraaier te hanteren en de gehele kop te demonteren!

Vuur en water is het bij de Tetra niet, de pomp en dus ook de 220 volt aansluiting zijn net als bij een pomp die men onder water kan gebruiken geheel ingegoten!

Nu op dit moment staat de pomp nog te draaien en de kop van de pomp staat geheel vol met water en er is niets aan de hand, ik moet c.a. 5 liter per dag bijvullen door de lekkage.

Ik moet hem ook wel door laten draaien daar ik op dit moment geen alternatief voorhanden heb, totdat de pompen binnen zijn!

Tja, lijkt mij dat je bij elke kop en schroevendraaier nodig heb. meest Torx.

Anders kom je er niet bij, en inderdaad, ALLES is ingegoten!!!
Heb je hem in een emmer staan?

Nee de pomp staat in de garage Bertus dus geen gevolgschade, ik had deze pomp ook gekocht door de goede ervaringen met de 1200 en ik denk dat het genoeg zegt dat Tetra niet met een vervanger voor de 2400 is gekomen.

En ik blijf zeggen tot naar volle tevredenheid opgelost, prima service en zeer netjes geholpen.

martinez zei:
Alles is kruiskop Bertus, dat weet ik zeker.
Heb zelf ook tetratecs en ik kan alles zonder moeite volledig demonteren

Niet bij Eheim ,hoor.

Gerrit1964 zei:
Nee de pomp staat in de garage Bertus dus geen gevolgschade, ik had deze pomp ook gekocht door de goede ervaringen met de 1200 en ik denk dat het genoeg zegt dat Tetra niet met een vervanger voor de 2400 is gekomen.

En ik blijf zeggen tot naar volle tevredenheid opgelost, prima service en zeer netjes geholpen.

Misschien hebben ze een productiefout gehad met de Tetratex EX 2400, het is inderdaad ook opvallend dat hij niet meer op de site staat. Zoals je in de afbeelding hieronder kunt zien hebben ze het over 'Sterke buitenfilters in 5 verschillende groottes'. Daar onder staan er echter nog maar 4, de EX 2400 staat er niet meer tussen.

Wel netjes opgelost.

54935d1d684e6.png

Ik heb 2 weken geleden tetra een mail gestuurd over een ex700 pomp die lekt. Ik kreeg maar geen mail terug maar tot mijn verbazing kreeg ik vanmorgen een pakket bezorgd met een compleet nieuwe pomp er in! Niks geen bon ofzo hoeven laten zien, slechts 1 mailtje is genoeg. Dus mocht je problemen hebben met hun spullen: mailen.

Ik had ook problemen met de TetraTec 2400.
Is vervangen door een nieuwe pomp zonder overleg van een koopbon.
Klasse dus.
Helaas ging deze pomp ook na 3 maanden lekken.
Eerst heb ik nog een nieuwe rubberen ring gekregen maar dit hielp niet.
Toen heeft de LFS deze pomp ook teruggestuurd en ze hebben via de LFS mij het aankoopbedrag gestorneerd terwijl de garantie al was verlopen.

Heb dus nog wel een rubberen ring voor je.

Succes,

Henk P.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan