Wat is er nieuw

Tetratec EX400 schoongemaakt

  • Onderwerp starter Onderwerp starter FCG
  • Startdatum Startdatum
F

FCG

Guest
Ik heb vanmiddag het filtervlies vervangen van mijn filter vervangen.

Maar tijdens het opnieuw aansluiten van het filter spoot ie allemaal rotzooi de bak in..
Wat doe ik verkeerd?
 
Tja dat heb nou ook altijd gehad hoor. Er is me verteld dat dit onder de zwarte startknop kan zitten van de filter. Deze heb je denk ik gebruikt bij het aanzuigen.
Ik kreeg de tip om heel af en toe tijdens het gebruik even die knop in te duwen zodat die troep niet allemaal in 1x eruit komt na het schoonmaken.
Wellicht zijn er mensen met andere ervaringen of tips.
Ik had dus de EX 600 en de 700.
 
Nou ik draaide de kraantjes open en toen begon die al met spugen.
De startknop had ik nog niet eens gebruikt, stekker zat ook nog niet in het contact.

Al met al ben je zo weer uurtje verder met schoonmaken van de bak... 😉 wat niet nodig is denk ik
 
Hmm, misschien een idee.. Wanneer je filter aansluit een dun netje met filterwatten erin voor de uitstroom houden om het meeste vuil op te vangen?
 
Kan ook uit de slangen komen,door sterkere stroming.

Of wat meer uit het filter schoonmaken.
 
kan komen doordat je wat troep in je filter los hebt gemaakt, maar ook het spul uit de slangen komt los en wordt het water ingespoten als je deze weer aansluit. Komt door het heveleffect van je afzuiging. Ik heb hier ook last van als ik mijn filter schoonmaak, heb ook een tetratec ex400. Tis eventjes irritant, maar is ook zo gestopt
 
Ik vul de filters onder de kraan.dan kop erop en aansluiten.
Gebruik de knop alleen om even dor te drukken. Eheim.
 
Als de witte vlies goed op de plek zit kan het vuil natuurlijk alleen maar vanaf het leidingwerk uit de kop en slangen komen.
Een keertje ff alles goed schoonmaken en het is verholpen.
 
Oke dan weet ik genoeg.
Bedankt voor de reacties 😀
 
Ja als het uit de slangen afkomstig is dan is het niet verkeerd om die ok eens goed schoon te maken.
Ik ben geheel niet technisch en zat er ook mee destijds en toen is me verteld dat het waarschijnloijk onder de knop weg zou komen.
Dus ik neem dat dan ook maar aan (het was niet de eerste de beste die dit vertelde).
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan