Wat is er nieuw

Tetratec ex600 groot genoeg?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GewoonJoey
  • Startdatum Startdatum
G

GewoonJoey

Guest
Ik heb dus een tetratec ex600 op mijn juwel rio180 staan.
Maar volgens internet is deze tot max 120liter.
Heb hem 2dehands overgekocht en hij zei dat hij altijd goed gedraaid heeft erop(visbestand was ook niet heel uitgebreid).
Nu was mijn vraag zou dit genoeg zijn(visbestand nog niet bekent) of zou ik gaan voor de ex700 of toch een eheim.
Kan uiteraard ook nog een intern filter er naast laten draaien,

Graag jullie meningen.
 
De praktijk zal het uitwijzen,gewoon aankijken en als het nodig is een andere erbij zetten bv.
 
Ik twijfel hoor. Ik had die ook op de Dubia 100 van 190 liter. De bodem kreeg ik tijden niet goed schoon en moest 2x per week de boel stofzuigen. Toen heb ik een Eheim 2215 erop gezet en sinds die tijd is de bodem prima schoon en is er verder geen extra onderhoud nodig.
Maar eea zal ook wat afhangen van je inrichting en belasting denk ik. Dus ik zou gewoon even afwachten.

Ik zou dus gaan voor een Eheim 2215. Maar kijk het eerst maar even aan zou ik zeggen.
 
Ik heb deze filter staan op een 60 liter bak. En het is echt geen golfslagbad. Alleen als je een hele kleine bezetting hebt, zou het misschien wel kunnen. Anders adviseer ik je een zwaardere filter.
 
Visbestand weet ik echt nog niet..
Ik ben nog druk opzoek naar wat leuks.
Jullie kunnen hem volgen via mijn onderschrift.

Maarja kijk wel, kan er altijd nog een zwaardere op zetten.

Of zou een interne filter erbij ook werken.
 
Een grotere filter zou ik er op aansluiten, ik heb een Tetra EX 700 bij m'n 100 liter aquarium... Je zou denken aan overcapaciteit, maar valt reuzen mee. Stroming wordt minder naarmate de filtermaterialen verstopt zitten met vuil.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan