Wat is er nieuw

That watertesten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bart
  • Startdatum Startdatum
B

Bart

Guest
Vraagje: destijds in den beginne heb ik een volledige testkoffer gekocht want ah ja volgens de winkel heb je dat bsoluut allemaal nodig.... Ondertussen een jaar of 10 later staat dat daar vervallen met de meeste druppeltestjes amper gebruikt. Dingen als ammoniak en koper test ik eig nooit.

Zouden die dingen nog een juist resultaat geven?
Zo niet waar blijf je dan mee?
Mvg bart

10 jaar is erg lang daar zou ik niet meer op vertrouwen en naar de milieustraat brengen.

Ik vrees van niet. De houdbaarheidsdatum op die flesjes is wel echt belangrijk en is nu gewoon rijp voor de container.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet zo veel meer test. Eigenlijk vooral in het begin van een aquarium maar als ik eenmaal een beeld heeft van hoe e.e.a. zich ontwikkeld over tijd dan maar ik een plan voor water verversen en blijft het meestal prima binnen de perken. Zelf ook wel zo'n koffer en sommige testjes gaan dan inderdaad verlopen. Zal overigens nog altijd goedkoper zijn dan los een paar testjes kopen vermoed ik.

10 jaar is rijp voor de kliko en als het goed is staat er ook wel een datum op de flesjes of de koffer.

Ondertussen heb ik een ph meter en een gh test. Het enige wat ik nog wil testen/opvolgen is eig het verbruik van m'n plantenvoeding. Kom ik dan met een nitraat test toe (ik gebruik de aio voeding) of zou een ijzertest ook handig zijn? Komt dat niet voornamelijk uit de bodem, en dus niet meetbaar?...

Plantenvoeding kun je niet meten. Wel de po4 en de no2 maar de sporen die je toedient met plantenvoeding niet echt.

De testen die over het algemeen wel handig blijven zijn voor mij; KH, CO2, NO3 en PO4.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan