Wat is er nieuw

Thermo kapot gesprongen, winkels dicht!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter serena344
  • Startdatum Startdatum
S

serena344

Guest
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze post te posten. Heb pas net een acount aagemaakt.

Ongeveer een uur geleden is mijn thermo kapot gesprongen nadat ik water heb vervangen in mijn aquarium, tegelijkertijd is hij ook door midden gebroken.
Ik heb geen tweede bak en ik heb een groep neon tetras. Alle winkels hier zijn dicht en nu is mijn vraag, kunnen mijn vissen tot morgen overleven zonder een thermo in het water?
 
Ja hoor, tenzij je het aquarium in de tuin hebt staan, da's te koud 😉
Wat is normaal gesproken de omgevingstemperatuur?
 
Hij staat binnen, normaal is de temperatuur rond de 25 graden.
 
Wel de temperatuur weer langzaam terugbrengen naar de normale waarde.
 
Hallo Alex (Alex toch?)
Hoe moet ik dat doen? Sorry, ik ben nog een redelijke beginner.
 
Normaal is de temp 25 toch? Stel je hebt een nieuwe verwarming en de temperatuur is 22 graden. 3 graden verschil.Niet gelijk de nieuwe verwarming flink laten stoken,maar langzaam in bv 3x 23 en dan 24 en vervolgens de verwarming op 25 zetten.
 
Die kleine daling in Temperatuur kunnen ze prima hebben. Indien je kamertemperatuur 20/21 graden is dan kun je ze volgens mij ook wel permanent op die temperatuur houden.
 
Oh oke, dat begrijp ik, als ik de nieuwe thermo heb zal ik dat doen. Dankjewel!
 
Tempratiur is hier vrijwel altijd 21 graden. Handig om te weten dat z'n kleine daling niet veel uit maakt! Dankje 🙂
 
Had je zoveel water eruit gehaald dat de verwarming (gedeeltelijk) boven water kwam? En zat de stekker er nog in op dat moment? Dan kan de verwarming kapotgaan als hij warm is ja, en dat is ook heel gevaarlijk. Altijd de stekkers eruit voordat je in het water gaat, dat scheelt stroomschokken (been there, done that)
 
Een leermomentje noemen we dat. Gewoonlijk zal het met je visjes indd wel goed komen.
 
Zitten er alleen neontetra's in je bak? Zo ja dan zou ik deze sowieso koeler gaan houden dan 25 graden. 22 graden is prima voor deze vissen. En scheelt ook weer in de stroomkosten 😉
 
Een paar dagen zonder verwarming zal wel lukken hoor (mits je bak in je woonkamer staat)

heb dit ook meegemaakt (generale zekering gesprongen terwijl we op weekend waren) gewoon weer aangezet wanneer we thuis kwamen en alle vissen OK!!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan