Wat is er nieuw

Thermometer andere graden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MoblietzS
  • Startdatum Startdatum
M

MoblietzS

Guest
Hallo,

Ik heb 2 aquariums, en de thermostaten staan allebei op 25 graden.
Ik heb een thermometer (niet die je in het aquarium doet maar die je ook voor andere water dingen kunt gebruiken om de graden te meten) en die geeft ook aan dat het 25 graden is.
Maar ik heb in allebei de aquarium's ook een echte thermometer die er in zit die bedoeld is voor aquariums,
en op die staat bij allebei 27 graden.
Wat doe ik fout?


Heel erg bedankt,
MoblietzS
 
Je doet niets fout, alleen als je 10 meters neemt daar allemaal een andere waarde uit kan komen, of je moet een geijkte nemen van 300 + euro.
 
Maar waarom geven de thermometers die in het aquarium zitten een andere graden aan, dan de thermometer die ik gebruik om het water te meter die ook bedoelt is voor andere dingen dan aquariums?
 
Zoals Ton al aangeeft zullen er bij het testen van 10 ze verschillende waarden aangeven en dat is ook wel begrijpelijk als je kijkt wat ze kosten. In de regel zal het ook niet op een graad aankomen en je verlichting verwarmt het water ook vaak nog extra op.
 
Bij mij wijkt alles ook af..
Een glazenthermometer geeft hier 24 aan, m’n controller 26,2 de inkbird zegt 25,9 en de gecalibreerde van m’n werk zei toen 26.

Alles wijkt af.
“A man with a watch knows what time it is, a man with two watches is never sure”

Als je het echt wilt weten welke er gelijk hebt zal je diverse types uit diverse batches moeten aanschaffen en daar het gemiddelde van nemen, maar ook dan kunnen ze met verloop van tijd gaan afwijken zeker de digitale
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan