Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
ik weet die kluit ziet er nogal druk uit. maar die worden nog bedekt planten.
ik denk zelf vooral aan microsorum trident, mos, anubias nana, lilaeopsis brasiliens en staurgyne repens
ten eerste heb ik mijn hardscape helemaal verandert, omdat ik niet te vrede was. ik wil dat mijn hout meer in beeld komt. dus na een tijdje zoeken en zagen kwam ik tot een nieuwe hardscape
nu is het tijd voor de planten. die heb ik bij mijn eigen werk meegenomen. wel zo makkelijk🙂 na het schoonmaken van alle planten heb ik ze in de bak geplaatst. ik ben nog niet helemaal te vrede over alle planten. ik zou graag nog een grotere plant willen planten link achter. suggesties zijn welkom!!
Inderdaad veel mooier nu het hout meer in de voorgrond staat 😀
Oogt een stuk natuurlijker :0 nu lekker alles laten groeien dan word het echt een heel mooi aquarium denk ik zomaar 😀
Normaal heeft dat opstartschimmel geen effect op je waarden maar bekijk ze net nog ff en een ph van 10 is wel extreem hoog,klopt je test wel vraag ik me af?
Dacht dat je dragonstones had maar na goed kijken zijn ze dat dus niet,lijkt wel iets van sereyu oid en die vond ik zelf echt enorm bruisen na een test met azijn.
Zou toch je water nog eens met een andere test nakijken.
zo vandaag weer eens de waterwaardes gemeten. ik ben nog steeds niet te vrede over mijn ph waarde snap eigen niet waarom die zo hoog kan zijn.
de waardes zijn wel iets verbeterd. alleen de ph waarde blijft nog hoog. de nitriet piek is ook nog steeds aanwezig.
PH 8,5/9
KH 10
GH 7
NO2 0,2
NO3 10
de planten in mijn bak doen het redelijk. de javamos gebint nu aan te slaan en de chrismas mos gaat het iets minder doen. de lileaopsis doet het eingelijk voor geen meter. ik zie maar bij enkele stekjes nieuwe scheuten. de crypto`s, javavarens, waterpest en de anubias doen het allemaal prima.
de paarse substantie die ik wegzuig komt niet terug. maar verschijnt wel op andere plekken. dus die blijf ik er uit zuigen.
even een foto van vandaag. let niet op de planten rechts want die zijn voor mijn broer die jarig is.