Thorichthys pasionis "Laguna Noh"


R

Rob Olivier

Guest
Na lang wachten heb ik een paar dagen geleden eindelijk mijn vissen opgehaald. Het aquarium stond al een paar weekjes naar volle tevredenheid in te draaien. Het is een bak van 160x60x60 (Akvastabil Fusion 160), de filtratie vind plaats door een buitenfilter (JBL e1901) en de verwarming door 2 150W Eheim Jäger verwarmingselementen. De verlichting bestaat uit JMB LED Community 45W/150cm 4w/1r 8000 Kelvin met controller. Deze staat op 40% gedimd en bootst de zonsopgang en zonsondergang na. Op de bodem gebruik ik filterzand en de inrichting bestaat uit twee stukken kienhout, diverse maaskeien en de beplanting uit wat vallisineria en echinodorus.
Het vissenbestand is gericht op zuidelijk Mexico. Ik heb daar wat mee omdat ik daar in het verleden zelf rondgereisd heb. Er zwemmen 6 halfwas Thorichthys pasionis "Laguna Noh" van momenteel ca. 6-8 cm in rond evenals 9 levendbarende bijvissen in de vorm van Ilyodon furcidens van ongeveer dezelfde grootte. De pasionis hebben nog op de dag van aankomst hun territoria al in beslag genomen. Links in de bak zitten 2 koppels vlak bij elkaar terwijl de overige 2 rechts aan het ruziën zijn, deze zijn dus niet gekoppeld.
Eerst een overzichtsfoto die ik met mijn mobiel genomen heb en daarom helaas van wat mindere kwaliteit. Het geeft echter een indruk al lijkt het veel lichter op de foto dan het in werkelijkheid is. Als de planten wat gegroeid zijn (indien dat lukt) zal ik wel een betere foto maken.

k-aKA8CrA6G9cxqt3cHgPIyzxjnevEkX.jpeg


En dan mijn eerste schreden in de aquariumfotografie. Dat valt nog vies tegen ook al heb je veel ervaring met fotografie. ;)

Thorichthys pasionis "Laguna Noh"

k-aKA8CrA6G9cxqt3cHgPIyzxjnevEkX.jpeg


k-aKA8CrA6G9cxqt3cHgPIyzxjnevEkX.jpeg


k-aKA8CrA6G9cxqt3cHgPIyzxjnevEkX.jpeg


Ilyodon furcidens (snelle rakkers, lastig fotograferen)

k-aKA8CrA6G9cxqt3cHgPIyzxjnevEkX.jpeg
 
Wat een prachtige bak en ik zou zeggen, maak van je fotografie hobby maar meteen je beroep, want in mijn ogen ben je een natuurtalent :D
 
Dat valt nog vies tegen ook al heb je veel ervaring met fotografie. ;)

Nou ik vind het zeker niet tegenvallen, ik vind het alleszins meevallen, want wauw wat een mooie foto's van deze prachtvissen!
 
Eindelijk is foto's van een Midden Amerika bak, zijn er niet veel op het forum :)

mooie vissen, hoe groot worden de Thoricthy´s ongeveer?
 
hoe groot worden de Thoricthy´s ongeveer?
Het is de grootste soort uit de Thorichthys familie. De mannetjes kunnen zo'n 17 cm worden, de vrouwtjes blijven een stuk kleiner.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!
 
Ik ben onder de indruk, inrichting, samenstelling en fotografie prima gedaan! Jij mag blijven. ;)
 
Wow, je hebt serieus talent.
Heel erg mooi.

Ik blijf volgens want vind Thorichthyssen echt tegek.
 
Dank jullie voor de complimenten. Ik fotografeer al heel lang en behoorlijk fanatiek alleen heb ik tot nu toe nog geen ervaring met aquariumfotografie maar voornamelijk met natuurfotografie. Ik heb wel veel terrariumdieren gefotografeerd en ook meestal door glas (gifslangen). Dus toch een beetje ervaring. ;)
 
De vissen raken al steeds meer op kleur en groeien goed. Ook lijkt het erop dat ze geslachtsrijp beginnen te worden.

Thorichthys pasionis-20170119-3.jpg


Thorichthys pasionis-20170118-2.jpg
 
WOW mooie dieren (de foto's zijn zo scherp dat ik even dacht dat hij op mijn schoot lag :D )
 
Mooi hoor, Zo krijg ik mijn Thorretjes er niet op.:cool:
 
Mooi hoor, Zo krijg ik mijn Thorretjes er niet op.:cool:
Hoi Henny, gewoon fotograferen. Ik ben wel benieuwd hoe ze zich bij jou ontwikkelen.
 
En met welke camera en welke lens gebruik je hier voor daar ben ik wel benieuwt na, je bak en foto's zijn geweldig.
 
En met welke camera en welke lens gebruik je hier voor daar ben ik wel benieuwt na, je bak en foto's zijn geweldig.
Bedankt! Ik gebruik een Canon EOS 5D Mark III als camera met als lenzen een Canon EF 24-105mm F/4 L USM IS en een Canon EF 100mm F/2.8 L USM IS Macro. De hier geplaatste foto's zijn met de macrolens gemaakt.
 
Bedankt! Ik gebruik een Canon EOS 5D Mark III als camera met als lenzen een Canon EF 24-105mm F/4 L USM IS en een Canon EF 100mm F/2.8 L USM IS Macro. De hier geplaatste foto's zijn met de macrolens gemaakt.

Dank je wel Rob ik heb me zelf twee weken geleden een Nikon D7100 gegeven omdat de kerstman um niet had gegeven en ik toch het hele jaar braaf was geweest :) maar ben nou opzoek naar een mooie macro lens vandaar dat ik benieuwt was naar jou camera en lens want je schiet echt super mooie foto's ik denk dat ik met een 105mm f2.8 nikon macro wel in de goede richting zit.
 
Ja hoor dat is een prima lens voor dit soort werk. Maar dan moet je wel dit jaar ook braaf zijn. ;)
 
Ik zal m,n best doen je ziet het wel aan de plaatjes als ie er is.
 
Ik ben benieuwd, succes!
 
Vanmiddag is het eerste legsels van de pasionis gelegd is. Veel sneller na aanschaf dan ik verwacht had. Ik heb ze pas een maand in de bak en het zijn nog maar halfwas diertjes. Helaas zitten de eieren op een stuk kienhout achter in de bak waar ik moeilijk behoorlijke foto's kan maken maar wie weet kan ik als er eventueel jongen zijn wat aardige platen schieten.
 
Sinds vanochtend zwemmen de jongen vrij rond, ze worden goed bewaakt door hun ouders.

Thorichthys pasionis-20170207-4.jpg
 
Wouw! Wat een prachtige foto! :smitten:
 
Leuk zeg zo snel jongen nou gefeliciteerd.
 
Helaas heb ik afstand moeten doen van deze prachtige vissen. Het is een heel verhaal maar uiteindelijk komt het erop neer dat het mannetje van het stel met de jongen alle andere vissen begon aan te vallen. Dat bleef niet bij het normale imponeergedrag en schijnaanvallen, er vielen gewonden bij. Hij claimde de hele bak als zijn territorium ondanks de voldoende aanwezige schuilplaatsen en zichtblokkers. Op het laatst moest zelfs zijn "eigen" vrouwtje die de jongen nog bewaakte eraan geloven. Voor mij reden genoeg dit project maar zo snel mogelijk te vergeten en ik ga me richten op wat vredelievender soorten (waarover later vandaag of morgen meer in een ander topic). Even geen cichliden meer. Maar ik wil jullie een paar foto's die ik nog had liggen niet onthouden. :)

Thorichthys pasionis-20170207-1b.jpg


Thorichthys pasionis-20170215-2.jpg


Thorichthys pasionis-20170209-2.jpg


Thorichthys pasionis-20170209-1.jpg


Thorichthys pasionis-20170123-2b.jpg
 
Wat een bizar mooie foto's en jammer dat het niet ging in je bak die overigens ook heel mooi is.
Blijft de inrichting zo of ga je die ook veranderen?
 
Dank je voor het compliment! De inrichting is in zoverre hetzelfde gebleven dat het kienhout op dezelfde plaats is blijven staan en de basis van de stenen ook. Ik heb er wel flink wat stenen uitgehaald. Efin kijk maar hier: https://www.aquaforum.nl/threads/robs-fotohoekje.99956/
 
Knap hoor, een prachtige bak en geweldige foto's. Jammer dat het project mislukt is, ben benieuwd naar het je je bak nu verder zult vullen.
 

Terug
Bovenaan