Wat is er nieuw

Tht osmose water

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bart87120
  • Startdatum Startdatum
B

Bart87120

Guest
Wie van jullie koopt osmosewater? En hoelang kan je dat bewaren? Nu wissel ik half kraanwater half demi water. Maar ik heb me laten vertellen dat dit schadelijk is voor garnalen en puur kraanwater is hier zeer basisch en hard. De dichtsbijzijnde winkel waar ze dit verkopen is 45 km. Ik heb maar 10 liter maand nodig dus een osmose filter is een beetje gek

Aangezien een goed osmose apparaat maar 4 tientjes kost is dat toch een optie, zeker als je 90 km moet rijden (heen en weer).
De THT datum zal mits koel bewaard wel lang mee kunnen, ik denk zelfs ruim 2 maanden of langer.

Welke garnalen heb je?

Wat zijn de waardes van het kraanwater?

Ik heb maar 10 liter maand nodig dus een osmose filter is een beetje gek
voor €40,- ben je klaar, scheelt een hele hoop benzine😉

Het gaat om citroengarnaaltjes. Water uit de kraan is hier zeer hard gh>20
ph 8,5 gemeten met sera druppels. Ik heb regelmatig een dode garnaal en echt kweken doen ze ook niet. Ze groeien precies ook niet meer en vervellen nog amper.
Maar een osmose filter is misschien ook nog te verantwoorden. Ff een kosten baten analyse voorleggen aan de vrouw.
Hoeveel afvalwater hebben jullie en voor wat gebruik je dat?

1 op 4 ongeveer, dus voor 1 l osmose, 3 liter afvalwater. Je kunt het gebruiken om de wc mee door te spoelen, planten water te geven, in de regenton laten lopen.🙂

Onze sponsor osmoseapparaat.nl heeft al een leuke te koop voor zo n 4 tientjes.

Heb daar juist al eens rondgesurfd. Hebben jullie zo'n prikkraantje geinstalleerd. En is dat vrij simpel lekvrij te installeren? Ik en waterleidingen zijn niet altijd de beste vrienden geweest🙂

Het is mij zelfs gelukt om zo n apparaat te installeren Sanne😀😀. Ik heb hem gewoon op de wasbak in de douche aangesloten en de jerrycan staat in de douche waardoor vergeten geen waterballet zal worden.

Standaard aansluiting is een wasmachine kraan, eventueel met een Y aansluiting erop met een kogelkraan, dan kan de wasmachine gewoon water blijven nemen en kan je de osmose naar willekeur laten draaien.

20170915_171744.jpg

Zoiets b.v.

Die kogelkraan kost plm 14 euro bij osmoseapparaat.nl

Ik gebruik die niet eens en draai wekelijks de kraan er even af en schroef de osmose erop en gaan met de banaan. Kost hooguit 30 seconden dus dat is in mijn geval niet zo n probleem.

Hoeft er hier maar 1 a twee keer per jaar af plus zon kraan werkt niet omdat er geen wasmachine achterhangt
Is de bijvul kraan van de cv

En is dat vrij simpel lekvrij te installeren?

Onze sponsor osmoseapparaat.nl heeft al een leuke te koop voor zo n 4 tientjes.
Ik heb 'm ook gekocht bij de sponsor. Met mijn 2 linkerhanden op de muur geboord boven de bijvulkraan van de CV. Bevalt prima :thumbs:

Zou eerst eens proberen met wekelijks te verversen en dan gewoon met kraanwater,maandelijks is heel weinig en ook niet zo bevorderlijk voor de garnalen over het algemeen.
In principe moet kraanwater gewoon geschikt zijn voor jouw soort garnalen.

Kijk dan moet het iedereen wel lukken denk ik Sanne😉

Als je zo weinig ontkalkt water nodig hebt,google eens op brita waterontharder.

Zit hier op de vaatwasser aansluiting in de keuken.

Ik kocht de mijne ook bij osmoseaparaat.nl was toen in de aanbieding voor 29.95.
Ik ben er van overtuigd dat als je het internet afstruind dat je ze voor 3 tientjes wel vindt.
Velen merken zijn exact hetzelfde alleen goedkoper.
Je moet iig kijken dat je een filter neemt die tot 0.5micron filtert en niet grover. omdat de meeste schadelijke stoffen niet groter dan 0.5 Nixon zijn. als je echt alle schadelijke stoffen wil filteren Mag het filter wel fijner bv. 0.1micron maar die filters zijn iets kostbaarder. 45 euries geloof ik.
En dan heb je alleen het membraan.

Je kan ook als extra er een DI filter bijkopen en dan is de geleidbaarheid 0-1. Ik gebruik deze ook voor de zeewaterbak.

Ik heb hier al twee jaar een jerrycan van 40 liter staan in de schuur. Hij staat donker. Ik gebruik het water om plantenvoeding aan te maken. Het water is nog steeds prima!

Groetjes John.

Ik heb ook het apparaat van de sponsor gekocht.
Het is aangesloten via een gardena koppeling dus makkelijk aan en af te koppelen.
Ik meet na de spoel routine een tds 005 dan mineraliseer ik met GH+ tot een tds van 160 voor de crystal reds.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan