Wat is er nieuw

Thuis KH 6, bij LFS 16

• Onderwerp starter Onderwerp starter mkatoen
  • Startdatum Startdatum
M

mkatoen

Guest
Ik weet dat teststrips niet het meest betrouwbaar zijn en meer een indicatie geven, toch vind ik dit wel een erg groot verschil. De andere waarden komen overeen; No3 10, No2 0, GH +- 10, PH 6.4/6.8. Ik meet een KH van ongeveer 6, en bij de LFS wordt 16 gemeten! Kunnen de strips zo onbetrouwbaar zijn of iets hier iets anders aan de hand? Ik gebruik Sera en zij hadden volgens mij HS Aqua.

Meten ze met dezelfde strips? Ook kan het verschil komen doordat je van een ander punt je water krijgt dan de lfs of dat er bij hun in de bakken andere factoren zijn die de kh sterk beinvloeden. Een kh van 16 is erg hoog namelijk.

Meten ze met dezelfde strips? Ook kan het verschil komen doordat je van een ander punt je water krijgt dan de lfs of dat er bij hun in de bakken andere factoren zijn die de kh sterk beinvloeden. Een kh van 16 is erg hoog namelijk.
Zij meten met HS Aqua, ik gebruik Sera. Ik snap je post trouwens niet helemaal. Ik heb mijn water meegenomen naar de winkel.

Zij meten met HS Aqua, ik gebruik Sera. Ik snap je post trouwens niet helemaal. Ik heb mijn water meegenomen naar de winkel.
In je post was niet helemaal duidelijk dat het om hetzelfde water ging 😉
Ik vind zelf de hs aqua strips erg slecht, de strips geven andere kleuren aan dan de vergelijkingskleuren en bovendien loopt de inkt in elkaar over, zelfs als je hem heel goed afschud..

In je post was niet helemaal duidelijk dat het om hetzelfde water ging 😉
Ik vind zelf de hs aqua strips erg slecht, de strips geven andere kleuren aan dan de vergelijkingskleuren en bovendien loopt de inkt in elkaar over, zelfs als je hem heel goed afschud..
Nee klopt, belangrijkste informatie ontbrak. 😀

Ja, maar goed nu is het duidelijk🙂

Ik heb het trouwens laten testen bij Frits Kuiper. Niet dat dat zoveel uitmaakt alleen ik zie dat jullie allebei uit Groningen komen (jessicpilon en Loaches).

voor mij zou dit bewijzen dat strips gewoon echt bagger zijn. kan je net zo goed niet meten 😀

Haha, daar kom ik zo n 2x per week. Zout testen ze wel met druppels. Mijn kh op Oosterhogebrug zit ook rond de 6-7.

Je kan bij Wesdijk koffers kopen voor rond de 39 euro en die zijn eigenlijk van Colombo onder hun eigen naam.

Je kan bij Wesdijk koffers kopen voor rond de 39 euro en die zijn eigenlijk van Colombo onder hun eigen naam.
Dat is een mooie prijs? Vind dat er zoveel verschil zit in prijs en hoeveelheid tussen druppeltest setjes!

Ik heb die koffer ook en de navulreagens zijn ook goedkoop.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan