Wat is er nieuw

Tijd voor wat anders

Meng

Active member
Lid geworden
15 februari 2025
Leeftijd
31
Na 2.5 jaar afstand gedaan van mijn grote school sumatranen. Zo'n 2.5 jaar gehouden.
Het vangen van ze was een enorme hell! Dik een uur mee bezig geweest.

Nu tijd voor een nieuw avondtuur..wat zal het brengen? 😀

Heb je al een idee wat je wil?

Nu even een keer wat rustigers. Een grote school sumatranen zet altijd een mooie show in de bak, maar wil nu juist eens het tegenover gestelde. Ben benieuwd waar ik mee eindig!
Iig genoeg keus voor mn rio 350!

Een mooie school Congo-zalmen?

regenboogvissen?

Vandaag even langs de winkel geweest voor wat inspiratie, maar nog niets gekozen.
Als het aan m'n drie jarige zoontje ligt worden het grote goudvissen, gelukkig heeft hij het niet voor het zeggen.

Moet zeggen dat blauwe gourami's en rode regenboogvissen mij wel aantrekken. Maar voor nu neem ik nog even de tijd 😀

Deze zwemt een mooie groep bij mijn vaste lfs in de showbak.
Een mooie vis om te zien.
Screenshot_20260120_181701_Samsung Internet.jpg

Bovendien zijn dat enthousiaste zwemmers en ik vermoed dat je -net zoals ik- een 1.20m bak hebt. Die is echt te klein voor deze vissen.
Wat ik met regenboogvissen bedoel zijn de Melanotaenia soorten (meer dan alleen de praecox en de boesemani!), Pseudoincissus etc en de Pseudomugils (stuk kleiner). Maar ook bijv de werneri.
Keuzestress gegarandeerd!
Mocht je interesse hebben, dan stuur maar een pbtje, dan diep ik de lijst voor je op.....

Bovendien zijn dat enthousiaste zwemmers en ik vermoed dat je -net zoals ik- een 1.20m bak hebt. Die is echt te klein voor deze vissen.
Wat ik met regenboogvissen bedoel zijn de Melanotaenia soorten (meer dan alleen de praecox en de boesemani!), Pseudoincissus etc en de Pseudomugils (stuk kleiner). Maar ook bijv de werneri.
Keuzestress gegarandeerd!
Mocht je interesse hebben, dan stuur maar een pbtje, dan diep ik de lijst voor je op.....

Dank! Mocht mijn interesse inderdaad die kant op gaan dan PB ik je even! 🙂

Nou een kleine update:
Het is een koppel blauwe dwerggourami's geworden. Deze blijf ik toch echt super mooi vinden.
Daarnaast 5 rode/oranje vrouwelijke zwaarddragers (was m'n zoontje helemaal weg van)
een black molly
& 20 kardinaal tetra's.
Daarnaast had ik al 7 siamese algeneters en 5 helenaslakken.

Hier zal het voorlopig bij blijven. Ik wilde eerst eigenlijk nog een groepje albino corydorassen bijzetten, maar dit kijk ik nog even aan. Wil niet dat het te druk wordt.

De blauwe dwerggoerami's zijn al vrij snel een koppeltje geworden. Zwemmen en eten veel samen, leuk om te zien!

Groetjes.

Bijlagen

• goerami's.jpeg
    goerami's.jpeg
    352.8 KB · Weergaven: 12
gefeliciteerd!
Ik hoop dat ze niet ten onder gaan aan het iridovirus. En nog meer hoop ik dat ze dan kleintjes krijgen, dan ben je een iridovrije dwerggoerami-kweker!

gefeliciteerd!
Ik hoop dat ze niet ten onder gaan aan het iridovirus. En nog meer hoop ik dat ze dan kleintjes krijgen, dan ben je een iridovrije dwerggoerami-kweker!
Bedankt!
Ik hoop dat ze natuurlijk dat ze lange tijd gezond blijven, maar met goerami's weet je het natuurlijk nooit.
Kleintjes zou al helemaal tof zijn 😀

Nu ik er nog even over aan het nadenken ben, wellicht dat ik nog wat reuzenkuhli's erbij ga zetten in de toekomst.
Dan oogt het wat rustiger dan met corry's.
Volgens mij kan dat prima met mijn huidige visbestand?

Weet je zeker dat het man en vrouw zijn want op deze foto kan ik het niet erg goed zien.

Weet je zeker dat het man en vrouw zijn want op deze foto kan ik het niet erg goed zien.
Op de foto inderdaad niet heel duidelijk te zien. In het echt zie je het verschil wel heel goed. Totaal andere vorm.
Doen het super leuk samen!

• Leuk
Waarderingen: F.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan