Wat is er nieuw

Tijdelijk geen pomp aan.

Xifiz

Well-known member
Lid geworden
3 april 2015
Hallo.

Ik ben er vanmiddag achtergekomen dat mijn jbl crysralprofi e901 pomp lekt aan de rand tussen de bak en de kop. Vorige week een nieuw rubber erop gezet en weer lekkage. Dat terzijde, hoelang kan de pomp uit staan zonder gevolgen voor vis en cultuur? Ik heb nu geen tijd om hem nog een keer uit elkaar te houden en daarnaast lig ik niet lekker in bed met het idee dat mijn aquarium leeg kan lopen.

Knip 4 stukjes 1 mm dik .
Leg dat onder de sluitbeugels. 1 voor 1.
druk je alles wat vaster aan.

Je kunt het filter beste zo kort mogelijk uit laten staan, ik denk dat 12 uur al teveel is. Vervelend dat het filter lekt, is het nog goed gekomen?

In jouw situatie Xifiz: zorg voor een schone emmer o.i.d. en breng daarin in aquariumwater het filtermateriaal onder. Op die wijze komt er voldoende zuurstof bij de bacteri�n zodat die het goed kunnen uithouden.

In de tussentijd kun je werken aan een oplossing. Alternatief voor dat rubber is een zgn. 'verdeelplaat' aanschaffen. Dan is het rubber niet meer nodig.

Xifiz zei:
Hallo.

Ik ben er vanmiddag achtergekomen dat mijn jbl crysralprofi e901 pomp lekt aan de rand tussen de bak en de kop. Vorige week een nieuw rubber erop gezet en weer lekkage. Dat terzijde, hoelang kan de pomp uit staan zonder gevolgen voor vis en cultuur? Ik heb nu geen tijd om hem nog een keer uit elkaar te houden en daarnaast lig ik niet lekker in bed met het idee dat mijn aquarium leeg kan lopen.

JBL heeft al een tijdlang een nieuw ontworpen verdeelplaat voor ook de e901 die het gebruik van rubbers vaseline o.i.d. overbodig maakt. De oplossing voor je filter?

Groet,
Ben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan