Tijdelijk hotel langs een zijriviertje in Zuid-amerika van ChrisN


ChrisN

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2014
Berichten
105
Omdat er medio begin 2015 toch een nieuw en vooral groter aquarium gaat komen en omdat ik wat planten en enkele vissen heb die ik heel graag wil houden heb ik me een klein bakje van 60x30x30 aangeschaft. Normaal zou ik deze ongeschikt vinden voor vissen maar nu is het tijdelijk.

Het betreft een klein kalm zijriviertje in Zuid-Amerika met wat stenen en behoorlijk wat Zuid-Amerikaanse Sagittaria subulata.
Over een tijdje dus tijdelijk tehuis voor 12 corydoras en 18 nannostomus espei.
Het is weliswaar tijdelijk maar ik moet er toch een tijdje tegenaan kijken dus ik heb geprobeerd iets aardigs van de inrichting te maken. Tevens, is dit hotelletje een probeer-projectje waarmee ik kan zien hoe het eruit ziet met een mat-zwarte achterwand in plaats van een 3D-ding en ik vind het nu al beter.

Achterwand (en zijwand) is gemaakt door vijverfolie erin te plakken. Op de bodem fijn filterzand gemengd met 1/4 iets grovere korrel en wat rotsen. Een in het water gevallen beukentak (Groeien die dingen eigenlijk in Zuid-Amerika?) en Verlichting is een ledstripje kleur wit en het water is gekleurd met Amazone-pro.

Foto-THGOYNXC.jpg
 
Mooi begin hoor! Heel natuurlijk. Zeker als de Sagittaria goed aanslaat wordt het vast heel mooi.
 
Dat is je goed gelukt, leuk gedaan en natuurlijk ;)
 
Hoi, bedankt,
Ik hoop dat de sagittaria aanslaat Jones, want deze plant is ��n van de redenenen waarom ik dit tijdelijk bakje wilde hebben :)
 

Terug
Bovenaan