Wat is er nieuw

Tijden om verlichting aan te doen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Michaela
  • Startdatum Startdatum
M

Michaela

Guest
Ik heb een dimmer erop zitten.. ik doe hem 's ochtend al aan rond 7 uur op de laagste stand en dan tegen 11/12 uur zet ik hem vol aan tot een uur of 20 / 21 uur daarna weer helemaal gedimt tot 22:30 / 23uur

Wat vinden jullie ervan kan dit?

IMG_20170610_102930_356000.jpg

Dit is een foto van de ochtend / overdag.. helemaal gedimt en vol aan.

IMG_20170609_225130_413000.jpg

Dit is een foto van de avond.. helemaal gedimt en vol aan.

Ik moet wel zeggen dat ik het op de foto wel lichter vindt dan in werkelijkheid.

Graag jullie mening hierover.

IMG_20170610_102731_628000.jpg
 
Uiteindelijk heb je dan een uur of 8 a 9 licht aan, bij mij ongeveer hetzelfde, je merkt wel aan je planten of de dimstand te hoog is, dan zou je algen kunnen krijgen omdat dan te lang zou zijn.
 
Uiteindelijk heb je dan een uur of 8 a 9 licht aan, bij mij ongeveer hetzelfde, je merkt wel aan je planten of de dimstand te hoog is, dan zou je algen kunnen krijgen omdat dan te lang zou zijn.

Bedankt! Dan kijk ik het zo nog even aan en anders ga ik de ochtend het dimlicht weg laten wanneer ik alg ga krijgen.
 
Uiteindelijk heb je dan een uur of 8 a 9 licht aan, bij mij ongeveer hetzelfde, je merkt wel aan je planten of de dimstand te hoog is, dan zou je algen kunnen krijgen omdat dan te lang zou zijn.
Als er dan al algen zouden komen komt dat omdat er een tekort is. Te vaak wordt er gedacht dat wanneer er na wijzigingen in lichtduur of intensiteit algen opduiken dat het probleem het licht is! Vergeten wordt dan dat deze wijzigingen ook een verandering vragen in het voedselaanbod voor de planten. Mogelijkerwijs moet je dan tekorten aanvullen. Ik zie achterin de bak van Ts een roodachtige plant? Een Alternanthera? Indien ja, dan heb je al een plant die een hoge lichtintensiteit vraagt.
 
Als er dan al algen zouden komen komt dat omdat er een tekort is. Te vaak wordt er gedacht dat wanneer er na wijzigingen in lichtduur of intensiteit algen opduiken dat het probleem het licht is! Vergeten wordt dan dat deze wijzigingen ook een verandering vragen in het voedselaanbod voor de planten. Mogelijkerwijs moet je dan tekorten aanvullen. Ik zie achterin de bak van Ts een roodachtige plant? Een Alternanthera? Indien ja, dan heb je al een plant die een hoge lichtintensiteit vraagt.


Okay bedankt! Ik ga dat in de gaten houden! En inderdaad is dat een alternanthera em had me daar al op ingelezen.. weet ook niet of hij het bij mij goed gaat doen omdat ik geen co2 gebruik.. maar wou het toch proberen.
 
Nee dus! Eventueel tekort aanvullen! Zie hierboven.

Ik haf het gelezen.. ga morgen nog wat voedimg voor planten bij halen en dan maar hopen dat alles goed en mooi gaat groeien.
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Vroeger wel eens koraal bij hem thuis gekocht en nu is die winkel begonnen
      Terug
      Bovenaan