Wat is er nieuw

Tijdklok blijft hangen? (denk ik)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ladygup
  • Startdatum Startdatum
L

ladygup

Guest
Hallo,
In de lichtbak van mijn ferplast Dubai 100 zit een tijdklok ingebakken voor de verlichting.
En die werkt perfect.
Tot eergisteren, toen ging het licht opeens niet aan om 13.00u, wat ik bijna een uur later pas ontdekte.
De tijdklok stond stil, net voor het punt, maar het licht aan zou moeten springen.
Dus ik handmatig de tijdklok verder gedraaid, naar de tijd die het op dat moment was. En het licht ging aan.
En het ging ook netjes op tijd uit, maar gisteren ging hij weer niet zelf aan.
Iemand enig idee........?

Als het klokje geen stroom krijgt ,kan de stroom onderbroken zijn.

Of klokje kapot.

Eventueel nieuw klokje. of overbruggen,(niet zelf doen).
dan tijdklok bij de stekker, is goedkoper.

Geen garantie meer?

De tijdklok loopt precies op tijd, dat heb ik de afgelopen dagen getest. En hij gaat ook uit. (het licht)
en dan tikt de tijdklok verder allemaal netjes op tijd. Tot het moment dat het licht aan moet springen. Dan moet ik hem een zetje geven, net ff 1 streepje verder draaien, dan gaat het licht aan en loopt hij verder.
Garantie? geen idee. ik heb hem nog geen jaar.

Programmeerklok voor
verlichtingssysteem.
Om de duur van de verlichting
makkelijk te regelen. Kan ook op de
handbediende stand als eenvoudige
schakelaar gebruikt worden.

Schakelaar verkeerd?

Ik heb al 3 jaar de 80 en de 100 van Dubai hier staan en had geen problemen met die klokjes tot eergisteren die in de 80cm ook bleef hangen.
Ik heb dus hem gewoon op de aan stand gezet en er zelf een schakelklok van de action tussen gezet. Die kosten maar 2 euro daar.

jessicapilon zei:
Ik heb al 3 jaar de 80 en de 100 van Dubai hier staan en had geen problemen met die klokjes tot eergisteren die in de 80cm ook bleef hangen.
Ik heb dus hem gewoon op de aan stand gezet en er zelf een schakelklok van de action tussen gezet. Die kosten maar 2 euro daar.

😀 :thumbs: slim.

Blijft hij ook hangen als je het licht bijvoorbeeld om 12 uur of 14 uur aan laat gaan? Kan ook dat er iets tussen zit bij de 1 ofzo. Ben verder ook niet technisch, maar dat zou mijn poging zijn 😀

Bij mij is het zo dat als ik hem nu zou activeren en hem dus instel op zeg maar 8 uur dat hij daarop stil blijft staan en dus niet aan of uitgaat op de ingestelde tijden.

Zou een flinke klap met een moker helpen :S 🙄.

Ben dus niet de enige bij wie de tijd klok van de week zei, doe het lekker zelf ;-)
Pfff zoiets gebeurd altijd net voordat je op vakantie gaat en je voedermachine net lekker draait enzo...
Dus morgen ff om een tijdklokkie van action..... ofzo
Thx!!

Ik kocht laatst een tijdklokje en je hoort hem ratelen maar draait niet mee... geen zin om weer terug te gaan was die dag al terug gegaan voor verkeerde tl lamp. Ik doe het weer met de hand 😛

jessicapilon zei:
Ons bin zunig he 😀.

Ik bewaar alle klokjes, die het niet doen.

maak ze open, en kijk wat er aan schort.
Defect onderdeel uit de andere, en hij doet het weer.

Zo ook met die gebroken slangpilaren van Eheim.
stukje terug oplijmen, met secondenlijm.

Dan met polyester matjes knippen en inpakken.
Gaat perfect. Kosten 26 euro. x 3= toch 78 euro. toch?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan