Wat is er nieuw

Tijdschakelaar

Zanna

Well-known member
Lid geworden
30 april 2020
Berichten
392
Welke tijdschakelaar gebruiken jullie?

ik heb een van GAMMA maar op een of ander manier werkt het niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de nooie smartcontroller. Kan ik aan uit en tijd schema instellen enz via telefoon. Everywhere anytime
 
Een hele goedkope, van de Action dacht ik.
 
Een tijdschakelaar kan je ook gewoon op aan zetten, dan schakelt ie nooit uit (of ook nooit aan bij digitale versies)

btw, ik heb er hier tientallen draaien, van alle merken en prijsclassen. Zowel analoog (in een uitsterfscenario) als digitaal (waarvan de meeste van de hubo komen)
 
En wij krijgen dat kreng niet op gang. ?
 
Hoe bedoel je niet op gang en icm wat gebruik je die dan?
 
@jessicapilon of hij blijft aan. En als die eens uit gaat. Gaat die op de raarste tijd weer aan.
Heb nu zelf de programma’s ingesteld en kijk of hij op tijd uit gaat.
 
En welke heb je dan precies? Is dat een met van die schuifjes die je omhoog en omlaag kan zetten? Mss kun je een foto ervan posten.
 
Deze hebben wij @jessicapilon.
en nou met ging de lamp uit. Eigelijk om 22 uur
 

Bijlagen

  • AD880C9D-B1CC-4846-B5F1-E86D01C0DE76.jpeg
    AD880C9D-B1CC-4846-B5F1-E86D01C0DE76.jpeg
    40.8 KB · Weergaven: 98
Die ken ik niet en ik dacht dat je de goedkope analoge zou gebruiken.
 
Nee. @jessicapilon juist die wilde mijn man absoluut niet hebben. Want die zou niet zo goed zijn ;))
 
Zit er geen handleiding bij?

Je kan sowieso eens de resetknop induwen (met een naaldje bvb) en eens opnieuw instellen om te beginnen.
 
Hij staat zeker niet op random ingesteld? Meestal hebben ze ook die functie zodat je het kan gebruiken om een lamp op onregelmatige momenten te schakelen om inbrekers op het verkeerde pad te brengen (eigenlijk ahw om ze op het juiste pad te brengen :DD )
 
@jessicapilon hier gaat iemand morgen met een minder gemotiveerde bui naar de action :pp
 
Ik werk al jaren met die goedkope van de Action en dat gaat feilloos moet ik zeggen

Ze werken misschien wel maar alle analoge exemplaren die ik al heb gehad maken na een tijdje lawaai.
De laatste heb ik met een hamer aan gruzelementen geklopt uit pure woede.
De brokjes heb ik verbrand en de as verspreid over 3 vuilniszakken.
Never more!
 
Kijk bv naar een nooie kan je met je mobiel instellen.
 
Ik gebruik de Sonoff S26.
Daarnaast heb ik een programmeerbaar stekkerblok (6 stopcontacten) van Aquatronica.
 
Hier 2 analoge gehad. Liepen beide binnen een jaar niet goed meer en maakten lawaai. Nu een digitale, werkt tot nu toe prima. Het programmeren is even een gedoe maar dan heb je ook wat :))
 
Ze werken misschien wel maar alle analoge exemplaren die ik al heb gehad maken na een tijdje lawaai.
De laatste heb ik met een hamer aan gruzelementen geklopt uit pure woede.
De brokjes heb ik verbrand en de as verspreid over 3 vuilniszakken.
Never more!

Ja ik moet bekennen dat ik een enkel exemplaar heb gehad die na enig maanden wat ging ratelen maar dat waren incidenten. Voorheen had ik 14 bakken ermee uitgerust en heb het hooguit 1 of 2x meegemaakt maar dat waren dan ook wel de wat oudere. En voor de paar euri die zo n ding kost bij de Action kun je zo een nieuwe erop plaatsen 😉
 
Deze hebben wij @jessicapilon.
en nou met ging de lamp uit. Eigelijk om 22 uur
Deze herken ik van de Gamma. Is het misschien van het merk Handson?
Teruggebracht omdat hij de CO2 ook niet wilde laten werken en een veel te ingewikkeld menu.
Nu een analoge Handson. Eenvoudig om in te stellen.
 

Bijlagen

  • 20200731_214941.jpg
    20200731_214941.jpg
    157.2 KB · Weergaven: 75
@Friesian juist deze. het lijkt erop dat deze een eigen leven heeft
 
Zoals ik al zei die digitale is behoorlijk lastig in te stellen. Des te minder poespas erop zit des te eenvoudiger.
 
@willem666 toch wel even fijn om alle frustraties eruit te laten ;))

nou ik ben eruit. Het word een superfish retro controller met dimmer.
zo gaat ook het licht langzaam aan en uit. En hoort bij de nieuwe led lamp.
 
Deze herken ik van de Gamma. Is het misschien van het merk Handson?
Teruggebracht omdat hij de CO2 ook niet wilde laten werken en een veel te ingewikkeld menu.
Nu een analoge Handson. Eenvoudig om in te stellen.
@Friesian kun je bij deze twee verschillende tijden in stellen?
 
@Friesian kun je bij deze twee verschillende tijden in stellen?
Bij de analoge en de digitale klokken kun je de tijd instellen. Voor jou even ter info. Ik was vandaag even bij de Hubo, de uitvoering van de digitale schakelklok lijkt me luxer dan de Handson van Gamma. Wanneer je een digitale wilt kijk dan goed naar de aanduiding op de knoppen. Des te meer er op zit leesbaar des te gemakkelijker om in te stellen is mijn gedachte. Maar analoog, de maxi is goedkoper en het meest eenvoudig.
 
@Friesian Ik maak gebruik van een licht pauze. Niet alleen ivm de co2 boost (algen probleem in het verleden) maar ook omdat ik ze graag in de avond ook wil zien.
 
Hij staat zeker niet op random ingesteld? Meestal hebben ze ook die functie zodat je het kan gebruiken om een lamp op onregelmatige momenten te schakelen om inbrekers op het verkeerde pad te brengen (eigenlijk ahw om ze op het juiste pad te brengen :DD )
Euhhh.. om inbrekers op het verkeerde been te zetten? 🙂🙂🙂
 
Hij staat zeker niet op random ingesteld? Meestal hebben ze ook die functie zodat je het kan gebruiken om een lamp op onregelmatige momenten te schakelen om inbrekers op het verkeerde pad te brengen (eigenlijk ahw om ze op het juiste pad te brengen :DD )
Het leek eerder op Disco time. :DD @willem666
 
@Friesian Ik maak gebruik van een licht pauze. Niet alleen ivm de co2 boost (algen probleem in het verleden) maar ook omdat ik ze graag in de avond ook wil zien.
Bij digitale timers kan je inderdaad verschillende tijden instellen. Vaak wel tot 20 verschillende aan/uit tijden. Ook kan je die dingen op verschillende dagen of op elke dag instellen. Afijn er is veel mogelijk.

Althans bij deze:
 
@benvo en zo een zoek ik. Die wat wij nu hebben leeft een eigen leven. Ik lees dit van meerde mensen. Hier en daar een die werkt. Alleen hoe :S
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: heb ze volgens mij ook maar zijn max 30 cm
      Terug
      Bovenaan