Wat is er nieuw

Timer superfish home 25

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sylvana
  • Startdatum Startdatum
S

Sylvana

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum dus ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Sylvana en ben sinds kort woonachtig in Maastricht. Ik heb een 25 liter aquarium met vuurgarnaaltjes en 2 killerslakken. Ik heb de superfish home 25 aangeschaft een tijdje geleden en ben er erg tevreden mee. Eerder had ik altijd een groter aquarium, maar ik had altijd al graag een kleiner aquarium met garnalen gewild. En deze paste perfect in mijn appartement hier (zie foto's).

Het aquarium heeft een dimbare lamp met als extra optie een nachtstand met blauw licht. Deze optie gebruik ik eigenlijk niet want mijn planten groeien als kool. Nu staat er in de handleiding dat er een timer kan worden aangesloten op dit aquarium, dus heb ik een timer aangeschaft van de Hema. Dit werkt prima, het enige probleem is dat alle lampen aan gaan bij het inschakelen (dus het witte daglicht en de blauwe nachtverlichting). Het "onthoudt" als het ware niet de laatste instelling. Het liefst heb ik mijn licht wat meer gedimd zodat mijn planten niet zo hard groeien.

Nu weet ik dat superfish zelf ook een timer heeft. Ik vroeg me af of iemand van jullie daar ervaring mee heeft. Zal deze timer wel de instellingen onthouden of werkt deze exact hetzelfde als elke andere timer? Ik weet dat je deze kan programmeren voor ook bijvoorbeeld een voederautomaat, maar die optie gebruik ik toch niet.

Groetjes Sylvana

DSC_0130.JPG
DSC_0111.JPG
 
Welkom Sylvana,ziet er mooi uit.
Heb zelf helaas geen ervaring met zo'n timer maar zal hier vast wel iemand kunnen vertellen.
 
Welkom op het AquaForum, Sylvana!
 
Nu weet ik dat superfish zelf ook een timer heeft. Ik vroeg me af of iemand van jullie daar ervaring mee heeft. Zal deze timer wel de instellingen onthouden of werkt deze exact hetzelfde als elke andere timer?
Welkom!

Ik had dezelfde vraag en de dierenwinkel waar ik de Home 80 kocht heeft voor mijn daarvoor met Aquadistri gebeld. Het blijkt dat de timer van Superfish exact hetzelfde doet als de digitale timers die je bijvoorbeeld bij Blokker kunt kopen. Het advies aan mij was daarom een eenvoudige timer te kopen van een ander merk omdat die doorgaans goedkoper zijn.
De timer zal de instellingen niet bewaren voor je, die doet niet meer dan de lampen in- en uitschakelen.

De verlichtingsunit op de Home bakjes is dusdanig geprogrammeerd dat alle lampen aanspringen (en in elk geval bij de Home 80) geleidelijk feller gaan branden. Daar verandert een timer niets aan. Je zult dus elke dag handmatig het licht moeten dimmen als je dat wil :-(
 
Welkom!

Ik had dezelfde vraag en de dierenwinkel waar ik de Home 80 kocht heeft voor mijn daarvoor met Aquadistri gebeld. Het blijkt dat de timer van Superfish exact hetzelfde doet als de digitale timers die je bijvoorbeeld bij Blokker kunt kopen. Het advies aan mij was daarom een eenvoudige timer te kopen van een ander merk omdat die doorgaans goedkoper zijn.
De timer zal de instellingen niet bewaren voor je, die doet niet meer dan de lampen in- en uitschakelen.

De verlichtingsunit op de Home bakjes is dusdanig geprogrammeerd dat alle lampen aanspringen (en in elk geval bij de Home 80) geleidelijk feller gaan branden. Daar verandert een timer niets aan. Je zult dus elke dag handmatig het licht moeten dimmen als je dat wil :-(

Okee duidelijk. Dan houd ik gewoon mijn huidige timer. Bedankt!

Groetjes Sylvana
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan