Wat is er nieuw

Tip nodig voor het uitvangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Geth
  • Startdatum Startdatum
G

Geth

Guest
Hallo ben nog niet zolang bezig met het houden van een aquarium zijn begonnen met een 25liter bakje nu sinds maand of 4 een 60 literbak. Nu heb ik daar veel opstart problemen mee gehad, nu draait hij eindelijk goed.

Nu hebben we een overvloed van jongen platy's en mogen die ergens naar toe brengen, alleen hoe krijgen we die snelle kleine visjes makkelijk gevangen zonder dat we de planten beschadigen of bak leeg moeten halen?

Wie kan ons een tip geven.

Iedereen zal zijn eigen manier hebben maar ik doe het volgende, Ik sta voor de bak en breng mijn netje rechts in de bak met de opening richting de voorruit. Ik hou het net dus naar mij toe waarbij het net tegen de rechterkant van het aquarium komt.Er ontstaat dus een klein doodlopend straatje rechts bovenin, dan haal ik de jongen op met mijn linkerhand en breng ze tussen mijn hand en de voorruit omhoog dan breng ik het netje richting de vooruit omhoog. Ik hoop dat je mijn uitleg een beetje snapt.

net van 20/25cm kopen (groot net dus) en ze met de hand of kleiner netje erin jagen.

En dan idd het netje mooi stil houden, anders jaag je ze weg bij je net. Of je net plaatsen en dan wat voer in de bak, zullen ze wellicht ook op afkomen en op deze manier dan uitscheppen..

Of 2 netjes. (Met het ene netje drijf je ze in de andere)
De kunst met uitvangen is om zo rustig mogelijk te blijven, hoe minder gestrest de vissen zijn, hoe makkelijker uitvangen

Bedankt voor de reacties heb het geprobeerd maar alsnog de hele bak leegmoeten halen
Wat een karwei zeg, maar zo blijft je van de straat
Heb 2 mannelijke jonge platy's gehouden restant volwassen vrouwtjes weggegeven aan iemand met grote aquarium en jonkies naar zaak hier in de buurt gebracht. Het waren er maar liefst 34 stuks .

Gaan onze bak nu aanvullen met neon tetra's

Voor in de toekomst, kan het misschien handig zijn een zelfgemaakte vissenval te gebruiken. Geen idee als het goed werkt, maar het is het proberen waard. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan