Wat is er nieuw

Tips gevraagd bij een nieuw bakje.

• Onderwerp starter Onderwerp starter themigeco
  • Startdatum Startdatum
T

themigeco

Guest
Hey allemaal!

Ondertussen draait mijn grote Trofis bak al een tijdje en ben ik heel tevreden, 1 grote discus van 23 cm moet nog wennen, maar eet gelukkig wel kleine beetjes, de rest voelt zich al prima thuis.

Ondertussen stond in de kelder een Qubie 25 stof te vangen, en van mijn oude aquarium lagen in de garage wat stenen en spiderwood.

Grind had ik ook nog voorhanden, en een mooie zuil waar voorheen een NIET water plant op stond.
Maar hier zijn wij al achter ;
Kamerplanten kunnen wij niet in leven houden, waterplanten heel goed daarentegen ...

Dus de stenen gekookt een kwartier lang ( dit i.v.m een slakkenplaag in de oude bak )
En vervolgens het bakje gaan inrichten.

Morgen wanneer ik water doe verversen uit de Trofis wil ik wat gaan overhevelen naar de Qubie, (draaiende op een superfish filtertje) over een aantal dagen komt uit China ook de SUNSUN HBL302 waterval filter, en dan kan ik pas echt beginnen.
Wat sterrenkruid uit de Trofis maakt al zijn opwachting.

Mijn vraag aan jullie..
Wat zouden jullie in deze bak voor garnalen doen, iets wat niet teveel omkijken vergt daar hij op de slaapkamer staat.

En graag hoor ik nog meer idee�n en op of aanmerkingen .

Hier een paar foto's:

dua8bmjrxv8.jpg

nwyr7iysf3i.jpg

Garnalen die weinig omkijken naar nodig hebben zijn vuurgarnalen. Ze stellen weinig eisen en doen het hier praktisch vanzelf. Een andere redelijk makkelijke soort is de Japonica garnaal.
Zorg er in ieder geval voor dat je aquarium goed is ingedraaid (liefst 5-6 weken voor garnalen). Misschien dat je ook nog iets van een mossoort toe kunt voegen. Daar scharrelen ze hier erg graag in.

Leuk!

Voor tips zie Biologist + denk eens na over wat bladstrooisel

Dankjulliewel voor de tips, er word zowiso het een ander nog beplant, om een of andere reden lukt javamos nooit zo bij mij, zelfs met co2 toevoeging..
Dus nog andere makkelijke maar mooie alternatieven?

Oh en dat indraaien had ik gelezen ja, het water mag dan wel tweedehands zijn.. De filter is nieuw dus hoe dan ook indraaien.

Verder zal ik er ongeveer een week voordat garnalen erin gaan catappa bladeren toevoegen.

Ik heb zelf weeping moss (Vesicularia ferriei) en dat doet het hier veel beter dan het javamos. Persoonlijk vind ik het ook nog een mooiere soort 😀

Biologist zei:
Ik heb zelf weeping moss (Vesicularia ferriei) en dat doet het hier veel beter dan het javamos. Persoonlijk vind ik het ook nog een mooiere soort 😀

Omy. Even gegoogled.. Wat een mooie mossoort.. Nu eens kijken waar ik die uit kan gaan halen!🙂

Super leuk bakje! Is dit je eerste garnalenbakje? Begin eens met een leuke makkelijke soort, vuurgarnalen/citroentjes en alles uit die familie stelt bijna geen eisen, kweken is leuk en een zakcentje nog leuker! 😉
Er zijn nog veel meer leuke soorten mos, mijn advies is om eerst eens op youtube naar verschillende garnalenbakjes te kijken. Er is heel veel keus, zowel met planten als mossen. Zoek inspirtatie! Blijft een superleuk iets.

Succes!

nog een aanvulling op algeneter12.

met alles uit die familie bedoeld die de "Neocaridina" familie.

vind ze over het algemeen niet zo mooi als de "Caridina" familie. maar ze zijn idd makkelijk te houden zonder er veel omkijken naar te hebben. en ook daar zitten nog wel is juweeltjes tussen hoor zoals de Neocaridina Davidi var. 'Blue Velvet'.

wat wel handig is, is om te kijken op welke water waardes ze bij de kweker zitten en of dit een beetje overeenkomt met jou waardes.

ik zie trouwens nu net dat je al een blauwige bodem erin hebt dus dan zou ik sws een kleur kiezen die daar mooi op afsteekt.

Thanks for the advice you all!

Ondertussen heb ik via een online webwinkel waar ik vaker planten bestel, Cuba , Pogestomon en nog wat bestelt voor in het bakkie te doen, de (tijdelijke) filter (word vervangen door watervalfilter) en CO2 installatie gister ge�nstalleerd en begonnen met beplanten.

hier het voorlopige resultaat, de CO2 checker (foto nog blauw) staat mooi groen ondanks het feit dat ik deze manier van CO2 toepassen mijn twijfels bij heb, graag hoor ik daar jullie ervaringen over ( d.m.v. een CO2 18 gr. Patroon een 'kamer' laten vollopen in het aquarium) hij is trouwens van Colombo.

Hier de voorlopige foto's;
I Will keep you updated.

ogj7zv30t1w.jpg

thxb8qjh2bl.jpg

iab51775i4b.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan