Wat is er nieuw

Tips gevraagd voor het plaatsen van een doorvoer.

• Onderwerp starter Onderwerp starter NvdBerg
  • Startdatum Startdatum
N

NvdBerg

Guest
Zoals al vermeld in het voorstelstukje ben ik in het bezit van een Ferplast cayman 110.

Ik wil hier graag 2 doorvoeren inzetten van 32mm. Omdat de onderplaat zweeft ten opzichte van de wanden (zo'n 9 mm) wil ik de doorvoeren in de achterwand plaatsen zodoende de onderplaat niet onnodig te verzwakken.

Tot zover ben ik erachter dat ik daarvoor 45mm gaten dien te boren en hoe dat dan zou moeten. Maar wat ik moeilijk gevonden krijg is informatie en schema's. Ik zit er momenteel aan te denken om zowel links als rechts een bakje te cre�ren. eentje als overflow om het water naar de bioloog te krijgen en de ander als inlaat.

Wat ik nu van jullie vraag is input en voorbeelden of nog liever stap voor stap bijschrijvingen. Google is mij niet onbekend maar een goede tekst en uitleg m.b.t. een doorvoer in de achterwand blijft moeilijk te vinden.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

doorvoeren zijn ook een beetje afhankelijk van hoe je opstelling is mbt bioloog/pomp ed. Als je via je achterwand gaat heb je wel veel ruimte achter je bak nodig, anders moet je met haakse bochten gaan werken, waardoor je weer veel doorstromingssnelheid van je pomp verliest. Als je door je bodem gaat plak je er toch gewoon een plaatje hout overheen, blijft het sterk hoor

Waarom wil je perse filteren met een bioloog? Zo'n bak is ook prima te filteren met een extern filter, dit lijkt mee veel simpeler. Een extern filter heeft ook vrij weinig onderhoud nodig.

Ludger zei:
Waarom wil je perse filteren met een bioloog? Zo'n bak is ook prima te filteren met een extern filter, dit lijkt mee veel simpeler. Een extern filter heeft ook vrij weinig onderhoud nodig.

Dit is voornamelijk omdat de kap zich slecht leent voor het doorvoeren van slangen. Ik kan er panelen uithalen maar dit is minder esthetisch verantwoord.

Plus ik heb de glasboor al besteld...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan