Wat is er nieuw

Tips gevraagd voor inrichting

Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Wij hebben afgelopen weekend de eerste visjes in het aquarium gedaan. Nu zijn we aan het nadenken om ook wat toevoegingen te doen aan de inrichting, dit om het voor het oog aantrekkelijker te maken, maar zeker ook voor de visjes. De enige 'verstopplekken' die ze nu bijvoorbeeld hebben, zijn onder de 'brug', onder de filteraanzuiging en ze denken veilig te zitten bij de onderkant van de Valisneria.

De bedoeling is dat op termijn de waterpest en cabomba plek maken voor andere planten (ze kunnen eventueel verplaats worden of gaan er gewoon uit). Deze zijn vooral toegevoegd voor de opstartfase. Er zal dan achter de brug en rechtsachter de brug een 'gat' ontstaan en ook links voor de filteraanzuiging zal een gat vallen indien ze verwijderd worden.

Het aquarium ziet er nu ongeveer zo uit:
tsCFymi.jpg

We hebben zelf wel al wat idee�n, zoals een flink bos Belgisch groen rechts in de hoek, waar ook ��n Valisneria staat. We hopen dat wellicht jullie ook wat goede tips hebben voor ons.

Alvast bedankt!

Ik denk dat ��n of meerdere mooie stukken hout wel mooi zal staan, het is dan direct een stuk voller. En misschien een mooie rode plant.

Misschien een soort van 'grot' cre�ren met stenen/rotsen en op/tussen de stenen/rotsen een soort mos?

Robert-Jan R. zei:
Misschien een soort van 'grot' cre�ren met stenen/rotsen en op/tussen de stenen/rotsen een soort mos?

Inderdaad een goed idee! Ik zou een dominante hardscape er in zetten. Van lichte gekleurde stenen. Smaken verschillen uiteraard.

Ludger zei:
Ik denk dat ��n of meerdere mooie stukken hout wel mooi zal staan, het is dan direct een stuk voller. En misschien een mooie rode plant.

Hout lijkt me erg mooi ja, maar ik heb eigenlijk geen zin in verkleuring van het water. Is er ook hout te krijgen dat niet verkleurt of dat heel snel voorbij is?

Een rode plant kan inderdaad een leuk contrast geven, die ga ik zeker onthouden.

Robert-Jan R. zei:

Dat is inderdaad ook een leuke optie. Eigen grotje maken waarin ze zich kunnen verstoppen. Kun je inderdaad leuk aankleden met mos of iets vergelijkbaars ja.

Meer tips zijn altijd welkom!

Hobbeldino zei:
Ludger zei:

Hout lijkt me erg mooi ja, maar ik heb eigenlijk geen zin in verkleuring van het water. Is er ook hout te krijgen dat niet verkleurt of dat heel snel voorbij is?

Een rode plant kan inderdaad een leuk contrast geven, die ga ik zeker onthouden.

Robert-Jan R. zei:

Dat is inderdaad ook een leuke optie. Eigen grotje maken waarin ze zich kunnen verstoppen. Kun je inderdaad leuk aankleden met mos of iets vergelijkbaars ja.

Meer tips zijn altijd welkom!

Mopanihout verkleurd het water volgens mij niet, zeker weten doe ik dit echter niet.

dacht dat elke nieuw stuk hout wel kleur afgeeft.

tenzij je een stuk hout kan bemachtigen wat al 2jaar in een aquarium heeft gestaan houd je altijd verkleuring.

en zelfs na 2jaar is er nog geen zekerheid dat het niets meer af zou geven.

nep hout kan je ook nog naar kijken, weet niet of dit dezelfde "natuurlijke" look zal geven als echt hout maar je kan t proberen.

je kan ook is kijken naar seachem purigen, dit haalt kleurstoffen uit het water die het hout eventueel zou afgeven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan