Wat is er nieuw

Tips gezocht over het maken van terrasen + achterwand Spongebob gezocht

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquastarter
  • Startdatum Startdatum
A

Aquastarter

Guest
Hallo,

wij willen graag 1 of 2 terrassen voor de planten gaan maken in ons beginnersaquarium, maar zouden graag wat tips willen hebben over welke materialen te gebruiken voor de randen, welke breedte en hoogte.
(aquarium is 80 breed, 40 hoog en 30 diep)

We hebben in diverse LFS wel de Juwel Terrace Rock A/B gezien, maar vinden die eigenlijk te hoog.En losse stenen lijkt vrij instabiel.

We zitten te denken aan een soort "muurtjes" zoals je die in veel langs weilanden e.d. op het platteland van de UK ziet.

Wie heeft er tips voor ons of wellicht adressen in de Haagse regio, waar we terecht zouden kunnen?

Ook zijn we voor het nog in te richten aquarium van de kids op zoek naar een achterwand poster van Spongebob van 60 x 40cm. enig idee waar die te koop is. We vinden wel decoraties te over, maar geen achterwand poster.

Alvast bedankt voor de tips en het meedenken.

terrassen kan je zelf maken met bijvoorbeeld kurkschors die je glasplaatjes of plaatjes plexiglas lijmt. Werkt perfect

AwDMTNBggElC7ohrfpT9Y2jzGQ4nlu16.png

PS

Ik heb geen aandelen bij JBL 😉

Ik zag bij de v*gelk*lder van die lange stroken van steenachtig plastic voor van die terrasrandjes

Bedankt voor jullie tips.

@aquavisie: ziet er mooi uit. waar haal je die kurk, plaatjes dan en welke lijm is geschikt? gewoon bij een bouwmarkt waarschijnlijk.

@Bettafish96: v*gelk*der ziet hier in de buurt, dus daar gaan we nog maar eens gericht kijken.

Als je googeld op kurkschors + aquarium heb je volop keuze. Je kan gewoon transparante kit voor aquaria gebruiken dan weet je zeker dat er geen vreemde stoffen in zitten.

Dat schors is ontzettend eenvoudig te bewerken en doet zeer natuurlijk aan. Ook eventuele gaten voor holen (ik denk bv aan dwergcichliden) zijn er ontzettend eenvoudig in aan te brengen. Ik heb ze jaren in mijn bak gehad. Na verloop van een aantal jaren wordt de kwaliteit wel minder, maar dat is niet zo erg. Dat spul kost niet zoveel, dus je kan het ook snel en eenvoudig vervangen

dankjewel aquavisie; we gaan hier zeker naar kijken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan