Wat is er nieuw

Tips mbt inrichting

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mamavan2
  • Startdatum Startdatum
M

Mamavan2

Guest
Wie heeft er tips over de inrichting van mijn aquarium?
Afmetingen 60x30x30.

Huidige bewoners:

12x Hyphessobrycon Amadae

Toekomstige bewoner:

1x Betta splendens man


Wat ik nog aan ga schaffen is hout en drijfplanten.

Zijn er verder nog dingen die beter veranderd zouden kunnen worden, of toegevoegd of weggehaald?

mamavan2-1.jpg
 
Ik zou die grote steen in het midden weghalen en een aantal lagere plantjes toevoegen. Ik zou dat ornamentje links/midden achter er ook uithalen, want het is al deuk genoeg. 🙂
Waarom vul je de bak niet verder?
 
De steen helemaal weghalen?

Dat ornamentje gaat er ook uit. Wou wachten tot ik hout heb (mijn otocinclussen die het helaas niet overleefd hebben zaten graag op dat ding).

Water zal ik bijvullen 🙂
 
Lijkt een beetje alsof de steen het geheel een beetje verpest. Zeker omdat hij ook vrij groot is.
Je kunt hem ook verplaatsen naar de zijkant.
 
Heb het nu toch maar omgegooid..

Denk dat het zo wellicht beter is? Er moeten dan nog kleine plantjes komen, nu heb ik gewoon de waterpest gekort om een beetje een idee te krijgen hoe het staat.

mamavan2-2.jpg



Voor mij even wennen want ik, als echte autist, hou van symetrie.. Maar daar mogen de visjes niet de dupe van worden haha.

De visjes zijn overduidelijk blijer nu, want ze zwemmen meer vooraan.
 
Stengelplantjes moet je niet samen planten maar los van elkaar zodat iedere stengel genoeg water om zich heen heeft. Regel is dat de blaadjes elkaar net mogen raken. Dan is je bak ook meteen wat voller.
Als jij houdt van symmetrie dan doe je dat toch gewoon 😉 , het is jouw bak en jij moet er naar kijken en de vissen 'zien' dat niet hoor. Je moet gewoon zorgen voor genoeg rommel en schuilplekken, dan worden je vissen pas blij 🙂. Maar een mooi stukje wortelhout zou het wel mooier maken 😉(lees natuurlijker)
 
Ok nou ben ik echt een leek.. Welke zijn stengelplantjes dan? Die met die grote bladeren (ik heb net toevallig 1 van die bosjes verdeeld in 3 bosjes).

Merk dat de visjes meer zwemmen (ook flink naar boven gaan enzo) nu het voller beplant is. Niet dat het echt voller is maar lijkt wel zo haha.
 
Is flink verbeterd!
Stengelplantjes zijn alle plantjes met een stengel (joh...) waar dan de blaadjes aanzitten zeg maar. Beetje lastig uitleggen, google er maar eens op.
 
Update:

Nog op of aanmerkingen?

mamavan2-3.jpg


Omdat ik hier nog geen drijfplanten heb kunnen vinden heb ik waterpest laten drijven. Dit gaan nog 'echte' drijfplanten worden zodra ik die kan vinden 😉

Kienhout 24 uur laten weken en daarna grondig geborsteld.

En sommige plantjes in meerdere delen verdeeld. Eigenlijk allemaal bij welke dat mogelijk was.
 
Ik vind het ten opzichte van je eerste post een hele verbetering. Mooi stuk hout ook. Ik zou nu wel de steen er helemaal uit halen nu dat stuk hout er in ligt, maar echt storen doet het ook niet die steen. En inderdaad echte drijfplanten maakt het dan nog wel wat leuker.

Edit:
Mischien een rood plantje er nog in.
 
Ok ja een rood plantje vind ik wel leuk. Ik wil graag nog een wat hout erin. Spiderwood het liefst. Dan gaat ook de steen eruit.
 
Ziet er mooi uit! Ik weet niet of je al een idee hebt over een rode plant maar de rode tijgerlotus is erg mooi... Ikzelf heb al vaak rode planten gekocht maar gaan vrijwel allemaal kapot, alleen de tijgerlotus doet het toppie!

Stel als je alsnog met stenen wil werken... Als je nou leisteen koopt en dan met een hamer kapot slaat kan je de grotere stukhes her en der verspreiden, geeft ook een leuk effect.

In ieder geval ziet het er heel mooi uit zo :thumbs:
 
Ik had er eerst grind in liggen. Zat er aan te denken om wat van die grind die ik over had steentjes erin te doen. Her en der een steentje dan zeg maar. Is dat ook wat?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan