tips of opmerkingen


jdjfish

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2012
Berichten
569
Hallo beste mensen , wou even mijn bakje laten zien in de hoop op tips of verbeter punten?

Let maar niet op de slechte foto...
Groetjes

BuEHHyk9H69Qa81Wc3fQ6ip94ANjowoH.jpeg
 
Dat is natuurlijk ook leuk om te horen, zat er misscnien aan te denken om er nog wat bladeren in te doen?
zodat het echt een soort rimboe bakje wordt.

in iedergeval bedankt voor de reacties!!
 
Dat zou het helemaal afmaken. :thumbs:
 
Zal het koppeltje borelli ook wel leuk vinde denk ik...
had best vaak eitjes van ze alleen het mannetje is echt een rover haha
 
jdjfish zei:
zodat het echt een soort rimboe bakje wordt.
Voor een rimboe effect zijn drijvende waterpest en drijvend hoornblad ook leuk.
Of drijfplanten met lange wortels (ik zie helemaal geen drijfplanten?)
Of wat kleine takjes langs het oppervlak.

Of meerdere van deze dingen ;)

~ Ivo
 
Ja heb wel aardig wat ricca drijven, de rest van de drijf plantjes werken bij mij om de een of andere reden niet, had eerder ook kikkerbeet (limbognium nog wat) maar die ginge snel dood en mosselplantje ook al... water pest doet het altijd wel. ja misschien is dat idd nog wel leuk.. bedankt voor je tip!
 
Als drijfplantjes dood gaan,is er geen voeding voor.
waarde fosfaat-nitraat.
Als dat er niet is,groeien ze niet.

Ja,waterpest neemt ok nitraat op,daarom groeien die wel.

Bij mij groeien ze de bak uit.
redelijk wat vis(poep-fosfaat)
En bij de Malawi,s blijven de wortels kort, opgegeten door de vissen.(veel vis,veel poep,meer fosfaat)
 
Zo simpel is dat niet,om onverklaarbare reden lukt het soms niet met drijvers.
Condens druppen,is ook niet goed bv
 
Ik heb hier toch ook wel redelijk wat condens, maar groeien doen de drijfplanten wel.Bij bakken waar ik geen plantenvoeding in doe gaan ze al snel dood.
 
Condens valt bij mij wel mee eigenlijk,
als mijn lfs weer eens drijfplantjes heeft zal ik het weer eens proberen...
misschien wat meer plantenvoeding toevoegen!

thnx voor de tips mensen!
 
Stiekem zou ik die open plekken ook echt open laten. Dat geeft een erg mooi effect. Een dichtbegroeid bakje is ook maar een groene soep. Zo kun je nog wat zien :)
 
Dat is ook weer zo maar een paar drijf planten staan wel erg mooi meestal :)
 
Dat absoluut! Let er dan wel op dat ze wel een gedeelte van het licht weg nemen en planten die het nu goed doen misschien iets achteruit gaan door licht gebrek.
 
Wat zijn de planten precies? Ik zie o.a. wat Anubias en die help je niet zomaar aan een lichtgebrek, bijvoorbeeld :)

~ Ivo
 
Mooie bak hoor,weet niet hoe de stroming loopt maar misschien rechts Hn bv.
 
Dankje seabait! Stroming loopt van rechts naar links dus drijfplantjes zullen ergens links geplaatst worden...
 
Dankje seabait! Stroming loopt van rechts naar links dus drijfplantjes zullen ergens links geplaatst worden...
planten zijn eigenlijk alleen anubias soorten en wat java varen, alleen die plantjes met die kleine blaadjes ken ik de naam niet van?

groetjes
 
Daarom dat misschien Hydrocleys nymphoides rechts wel mooi zal staan,heeft lange stelen en mooie drijfbladeren.
 
Is wel een leuke plant ja zat zelf aan Limnobium laevigatum iemand ervaring mee?
 
Heb ik zelf ook gehad maar na een medicijnkuur was het in 1 klap over met ze.
Als de planten goede omstandigheden hebben groeien ze al heel snel de bak uit en kan je wekelijks een lading uitvissen omdat anders de boel dichtzit.
 
@ludger bedankt !
 

Terug
Bovenaan