Wat is er nieuw

tips vissen

Perry74

Member
Lid geworden
4 oktober 2024
Leeftijd
51
Beste mensen,

Ik zou graag wat tips hebben over visjes in mijn aquarium, ik wil graag een mooie school kleinere visjes die in het middenzwemmen maar ook die een beetje onderin zitten en bovenin.
Dus geen visjes die zich verschuilen maar lekker vrij in het aquarium zwemmen. Mijn aquarium is 90x45x45 en mogen kleurrijke visjes zijn. de bodem wordt bedekt door monte carlo en open voor de hardscape komen ook nog planten.
Graag jullie tips
IMG_9193.jpg

Beste mensen,

Ik zou graag wat tips hebben over visjes in mijn aquarium, ik wil graag een mooie school kleinere visjes die in het middenzwemmen maar ook die een beetje onderin zitten en bovenin.
Dus geen visjes die zich verschuilen maar lekker vrij in het aquarium zwemmen. Mijn aquarium is 90x45x45 en mogen kleurrijke visjes zijn. de bodem wordt bedekt door monte carlo en open voor de hardscape komen ook nog planten.
Graag jullie tips
Bekijk bijlage 381895
Een flinke school neon tetra’s? Die zwemmen in alle waterlagen.

Een flinke school neon tetra’s? Die zwemmen in alle waterlagen.
Wil wel meerdere soorten visjes ook die niet in een school zwemmen

Ik snap niet helemaal wat je wil. Je vraagt om suggesties voor een scholenvis die in alle waterlagen zwemt, maar als je een suggestie krijgt, zeg je dat je geen scholenvissen wilt?

Boraras brigittae of kegelvlekbarbelen (Trigonostigma espei is feller van kleur dan de T. heteromorpha).

De Espei schoolt heel mooi en ik zou liever 1 grote school nemen dan meerdere.

Ik snap niet helemaal wat je wil. Je vraagt om suggesties voor een scholenvis die in alle waterlagen zwemt, maar als je een suggestie krijgt, zeg je dat je geen scholenvissen wilt?
Dat zeg ik niet wil graag in alle lagen wissen hebben en in de midden/bovenlaag een mooie school

Corydorassoortje voorde bodem, in het midden bijvoorbeeld een schooltje T.espei, of Pseudomugil of één van de vele andere soorten scholenvisjes die er zijn. Wat vind je mooi? Houd je van veel verschillende kleuren of juist maar één kleur? Wil je rustiger soorten of heb je liever wat actie?

Dan kunnen er ook nog andere tetras bij die weer gaan ,sub,scholen.
Vaak wil wel eentje bij ze soortje zwemmen.
Leuke opzet overigens dat lijkt me ook goed met megaveel japonicagarnalen.
Amano heette die stijl.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan