Wat is er nieuw

tips voor een betrouwbare compacte (staaf) verwarming 60L?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yves8400
  • Startdatum Startdatum
Y

Yves8400

Guest
Hallo!
Dit najaar (herfstvakantie '15) wil ik mijn splinternieuwe Superfish Home60 inrichten. (Over het beplanten post ik later nog een topic in het juiste forum! uitdagende lichtsituatie!)

De afmetingen van het aquarium zijn (L x B x H) 58,5 x 32 x 42,5 cm. Inhoud: 60 Liter.

Ik voorzie natuurlijk ook graag een verwarming. Ik zou opteren voor een supercompacte 100W staafverwarming! 75 W wordt aan de krappe kant geschat, klopt dat?

Ik lees alarmerende reviews van staafverwarmers die kort na aankoop of vlak na verlopen van de garantie van twee jaar plots tilt slaan en het aquarium veranderen in een kerkhof.

Wat zijn betrouwbare merken met liefst compacte opties ( zie afmetingen aquarium) ?

Dank om jullie ervaringen te delen zodat ik het drama van vissterfte door foute verwarming kan vermijden!

Ik heb een paar van tetra en Super Fish en heb nog geen problemen ermee.
Ik heb de ervaring dat in een 60cm bakje 50W meer dan voldoende is. Die zitten ook vaak standaard erbij geleverd.

50 watt zou voldoende moeten zijn inderdaad voor een 60cm bak, wel heb ik de ervaring met een 50 watt staaf van Juwel dat die het niet leek te trekken.
Kan een miskleun zijn geweest? Heb toen maar een 75 watt Jager in mijn 60 cm bakje gedaan.

Dank voor de tip!

Merci!

Hallo Aquaforum-gebruikers,

Ik neem de tips ter harte en daarom wil ik echt wel voor een gevestigde waarde gaan. Ik denk eraan om te gaan voor de Tetra 606456 HT 75 staafverwarming. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Merci!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan