Wat is er nieuw

Tips voor het houden van Garnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter NanoGarnaal
  • Startdatum Startdatum
Eerst je bakje goed laten indraaien hoor! 😉

Ik heb een advertentie gezien op marktplaats, en dat is mooi dichtbij, en de prijs is 3,00 per stuk, dus 10 garnalen kosten 30,- euro. Is dat een mooie prijs?
Ja, ik wil natuurlijk eerst het bakje helemaal goed laten indraaien, zodat de planten er prachtig uitzien. En nog even over die appelslakken, als ik er dan 2 heb, en heb opeens eieren, en ze komen uit, maar ik weer eieren krijg, kan ik ze dan ook weghalen, ik wil niet te veel appelslakken, want ze zijn in verhouding veel groter dan de garnalen, en ik wil er dus niet te veel hebben, want anders overheersen de appelslakken 😛

Indraaien staat los van mooi uitziende planten maar dat het water juist in balans is voor de garnalen 😉
3 euro is niet goedkoop maar kan een hoge gradatie zijn bv,let op dat je wel garnalen koopt die bij je waterwaarden passen want als ze bij de verkoper met ph verlagende dingen zijn gekweekt is de kans groot dat jij er weinig plezier van gaat hebben.
Eieren van appelslakken kan je zelf idd weghalen om hun aantallen in bedwang te houden.

Heb je nu al een bakje inmiddels?

Ik zou zeggen onder de S garnalen KUNNEN ze ook zonder/met bodem, hoger wordt gevaarlijk.

Nee, ik moet nog wachten tot mijn verjaardag, begin maart is dat. Maar ik was dus vandaag met mijn moeder in een dierenwinkel, en die klonk ook enthousiast 🙂
Ik snap dat van het indraaien hoor, maar dan bedoel ik dat de planten even de tijd hebben om te groeien.

Erg he 😛 En dan moet ik het ook nog het bakje laten indraaien voor een maand ongeveer 😛

Tijd zat nog om je goed te laten informeren dus! 😉

Inderdaad ^^

Hallo! Ik hoor net tussen neus en lippen door dat mijn ouders geen andere dieren erbij willen, omdat het al druk genoeg is met dieren bij ons enzo is, en vooral omdat mijn oom de dieren voert in de vakantie, nu een vraag hierover, wat doen jullie als je op vakantie gaat? En stel dat mijn oom dus niet de garnalen wil voeren ofzo, denk dat hij het wil, maar om hem dus werk te besparen, is 2 weken lang elke dag 1/2 algentabletten genoeg ? Ik wou dan zo'n voederautomaat geven en hopen dat het goed gaat, maar het water wordt dus 2 weken lang niet verschoond, is dat een probleem ?
Groetjes!

Moet geen probleem zijn maar zal dan wel minder laten voeren,1 keer in de week kan ook maar zou dan wel wat catappablad in het bakje doen.
Minder voer is minder vervuiling dus wat dat betreft is 2 weken niet verversen geen ramp.

Niet ? Dat klinkt echt geweldig, nu kan ik ze deze informatie geven, en hopen dat het mag, en anders moet ik nog even wachten, want ga misschien wel op kamers, nu dit jaar afmaken, daarna nog 1 jaar, en dan misschien garnalen, maar vindt een groot aquarium met maanvissen ook geweldig 🙂 Maar dan praat je over andere prijzen
Ik ga nu maar weer verder met alle garnalen topic's doorpluizen, vindt F1'tjes ook wel leuk, is een verassing wat je daar uit krijgt 🙂

Seabait zei:
Minder voer is minder vervuiling dus wat dat betreft is 2 weken niet verversen geen ramp.

Ik geef bewust aan wat dat betreft ivm vervuiling want nu geef je bv aan interesse te hebben in F1 garnalen en dan kan wat langer niet verversen mogelijk wel een probleem opleveren....

Dan doe ik wel gewoon Crystal Reds, en dan een klein groepje, als ik mijn ouders tenminste zo ver krijg

Succes alvast. Mocht je toch besluiten om garnale via mp te halen, haal ze dan bij 1 kweker. Mij is nml verteld dat je dan de minste kans hebt op overdragen van ziekten oid waar d edragers resistent voor kunnen zijn. Zelf ook net een bakje opgestart met cr en cb, mss kun je er wat uithalen. Ook ik filter met een sponsfilter, omdat ze garnaalproof zijn. Heb er geen vissen bij, mrt de simpele reden dat de bak te klein is voor de meeste vissen en zodat ik geen jongen kwijtraak

Is het echt mogelijk om geld te verdienen met het kweken van Garnalen? Dan heb ik hierbij een bijbaantje ^^

Is zeker mogelijk om wat geld met ze te verdienen maar kost je eerst stiekem toch ook wat 😉

Dat snap ik, zou al leuk zijn als je je geld eruit kunt halen, toch? Zou handig zijn als je ze gewoon in de vijver kunt doen en dat je aan het eind van de zomer ze er allemaal kunt uitvangen 😛 Maar ik denk dat de koi's van ons ze een heerlijk hapje vinden 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan