Wat is er nieuw

Tja en nu? ...

Ramonvw

Well-known member
Lid geworden
31 augustus 2016
Leeftijd
32
Bij het tellen van me neon terras kwam ik erachter dat ik er een mis, blijkt nou zat die boven de filter watten van het juwel binnenfilter ( rekord 600). bij mijn poging hem weer terug naar 't aquarium te zetten glipte die naar de het filterpomp gedeelte van de behuizing, en inmiddels heb ik hem niet meer gezien.

Geprobeerd met wat voer baar boven te lokken maar helaas,
is er nog een manier hem hieruit te krijgen? ( hij zit dus niet in de pomp alleen in de behuizing )

Mvg

Ramon

Met twee vingers,en niet knijpen.

Met twee vingers,en niet knijpen.
Weet jij tot hoe diep die behuizing loopt? ik kan hem niet eens zien haha

Je kunt het middelste gedeeltje van het filter eruit halen (tenminste wel bij de rekord 700)

Heb je alles uit je filter?
Wil je een foto maken, van het filter?

Zolang als het filter is,ga je erin rommelen komt het visje wel boven.

Je kunt het middelste gedeeltje van het filter eruit halen (tenminste wel bij de rekord 700)

Heb je alles uit je filter?
Wil je een foto maken, van het filter?
IMAG1959.jpg
IMAG1963.jpg
dit kan k eruit halen

Je kint het middelste gedeelde er ook uit halen, die scheidingswand.

Oooh, hoe leg je dit uit.

Duw de linkerkant van her filter naar links trek de scheidingswand naar boven.

Ik heb een video gemaakt, maar kan hem niet uploaden😡

Ik heb een video gemaakt, maar kan hem niet uploaden😡
Bedankt ik ga x een keer kijken!, voor nu is de vis eruit 🙂 hele operatie maar hij is terug waar die hoort 🙂 bedankt!

Bedankt ik ga x een keer kijken!, voor nu is de vis eruit 🙂 hele operatie maar hij is terug waar die hoort 🙂 bedankt!
Mooi!, hoe heb je het nu voor elkaar gekregen?🙂

Gelukkig 🙂

Upload hem op Youtube en zet hier een linkje neer.
Dat is een goed idee, Storm.
Maar ik denk niet dat dat nog hoeft, want het is al gelukt🙂

Mooi!, hoe heb je het nu voor elkaar gekregen?🙂
Hij bleef onderin hangen, heb pomp en verwarming eruit gehaald , wat pielen met een lang voorwerp en toen schoot die weer terug boven de filterwatten en kom k hem terug in de bak kieperen 🙂

Maar hoe die er nou gekomen is haha zit afdek dekseltje van juwel ook op. kan haast niet anders dan dat die erin gesprongen is

Maar hoe die er nou gekomen is haha zit afdek dekseltje van juwel ook op. kan haast niet anders dan dat die erin gesprongen is
Maar er zit toch een afdekdekseltje op?😉

IMAG1964.jpg
links in het hoekje zit ook nog een opening bij mij in de deksel haha

Dan heeft hij goed gemikt😀

nouja of hij is op het dekseltje gesprongen en daar al spartelend in 1 van die gaten gekomen.

hoe dan ook erg vervelend.

persoonlijk vind ik dat ze die aquaria beter leveren met filter die je met zuignappen vast kan maken. dan was een probleem als dit heel makkelijk opgelost 🙂

ook voor de mensen die liever een extern filter hebben.

Misschien kun je je waterpeil lager houden, zodat ze er niet gemakkelijk in springen, wat ik wel al gedaan heb is bij het plaatsen van de achterwand ook aquakit tss de hoeken voegen, hebben daar ook nog vissen in geslaagd zich vast te zwemmen en er niet uit te geraken, in zo'n smal streepje, misschien met netkous over het deksel dat er geen vissen meer ingeraken of misschien is dit geen goed idee want dan liggen ze op het droge, kun je eens bekijken wat het beste is voor je vis, ik haal die binnenfilter er altijd uit, hangen meestal met silicone vast maar dit kun je goed verwijderen,met siliconemes en product vr de resten te verwijderen, daarna goed spoelen, voordeel meer plaats in de bak, en een extrerne filter kun je gemakkelijker reinigen door hem los te koppellen, EHeim heeft daar hele gemakkelijke koppelstukken voor die je water toevoer en uitvoer stopt, je draait de kraantjes dit en dan kun je middelste opendraaien, de enkelkoppelstuk gebruik ik bij mijn slang om water te verversten, zo gemakkelijk om het water te doen stoppen,

eiheimkoppelstuk.jpg
Eheim_enkelkraan.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan