TL doppen kortsluiting

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Onlangs heb ik de TL verlichting aangepast met nieuwe TL WD doppen.
Beide TL draaiden al enkele weken tot ik van de week merkte dat 1 TL lamp het niet deed. Bij de andere Tl aansluiting heb ik dit probleem niet
Bij controle bleek dat deze aansluiting ergens kortsluiting maakt. De evsa hoorde ik lichtje "knetteren".

De aansluitingen aan de WaterDoppen zijn 100% waterdicht. Waar hij dus kortsluiting zou kunnen maken is allen op de WD TL doppen zelf.
Volgens mij is er kortsluiting ontstaan doordat waterdamp komt met de aansluiting van de tl
M.a.w. de doppen zouden eventueel niet goed aangedraaid en/of rubbers zouden niet goed kunnen zijn.

De afstand tussen het water en de TL bedraagt ca. 3-4cm. Omdat ik het vermoeden had hier de oorzaak zou kunnen liggen heb ik de WD en rubbers vervangen en volledig aangedraaid en de rubbers heb ik al vernieuwd.

Wat is het alternatief!
Dichtkitten van de WD en wanneer de TL vervangen moet worden alle kit wegsnijden/halen.

Een plexiplaat tussen het water en de doppen plaatsen zodat de waterdampen niet direct de WD binnendringen.

Kan ik op e.o.a. manier meten waar hij kortsluiting zou maken.
Zo ja kan iemand mij dit uitleggen hoe ik dit moet doen. Een eenvoudige multimeter is voorhanden.
 
Waterpeil verlagen, 4 cm? 3 cm is wel erg weinig ,he.

Met het opwarmen van de vsa en het afkoelen, kan er damp naar binnen.
Kitten zou ik niet doen.
 
De (steek-)fitting van een TL kan je eruit "klikken", kijk eens of er condens/roestvorming of een los contact achter zit. Op de waterdichte doppen zit niets wat kortsluiting kan veroorzaken. Wel moet je eens zien of alles nog water afsluitend is. Soms moet er een (poreuze) O ring vervangen worden, je kan er ook wat vaseline aanstrijken mocht deze nog redelijk zijn.


Groet,
Ben.
 
Allen bedankt

Kitten had ik zelf ook zo mijn bedenkingen bij.

Enerzijds heb ik plaat geplaatst voor de waterdampen en anderzijds als bescherming tegen de vaseline, Benvo bedankt voor de tip.
 
Terug
Bovenaan