Tl lamp valt uit


M

Marthe5500

Guest
Hoi, het probleem bij ons aquarium is als volgt. Als verlichting hebben we een tl lamp van 15 watt. Als het deksel van ons aquarium met de lamp naar boven op de grond ligt werkt de lamp perfect maar wanneer we het deksel terug op het aquarium plaatsen of gewoon op de grondvalt de lamp uit (met de lamp dus terug naar beneden)

Er is geen kortsluiting gebeurt of iets anders. De lamp deed gewoon ineens raar. Op de foto’s die ik heb bijgevoegd kan u zien welk systeem we gebruiken. Het systeem werkt met een starter. Alvast bedankt voor jullie hulp !
18CF7C5B-69B0-48A5-852C-96F9905F6D5F.jpeg

AC688BFF-4E71-45AF-8094-6421C0E3E247.jpeg
 
Dan zit er een los draadje, door beweging (op zijn kop) dan raakt het elkaar en dan doet de lamp het, en dan keer je de kap om en dan hangt de helft van dat draadje naar beneden en dan raakt het elkaar dus niet en dan doet de lamp het dus niet
 
Heeft u misschien een idee hoe wij dit kunnen oplossen ?
 
Eerst maar een met de kap naar boven de lamp ronddraaien. Heb je de lamp wel vastgeklikt? Het gleufje waar de buispennen invallen moet horizontaal staan zodat de lamp goed vast zit. Hetzelfde geld voor de starter, deze moet met de klok mee goed vastgeklikt zitten.
 
Als de lamp goed vastgeklikt zit; waar ik even vanuit ga, dan klinkt het als kabelbreuk. Iemand die met een soldeerijzer overweg kan, kan je vast wel helpen. :)
 
Als de lamp goed vastgeklikt zit; waar ik even vanuit ga, dan klinkt het als kabelbreuk. Iemand die met een soldeerijzer overweg kan, kan je vast wel helpen. :)

In een TL armatuur hoef je niet te solderen de draden zitten bij het fittingsteek contact vast onder een klemmetje. Aan de andere kant, de VSA kant onder een boutje. Maar draden raken niet zo snel los. Dan moet er erg ruw mee omgegaan zijn.
 
In een TL armatuur hoef je niet te solderen de draden zitten bij het fittingsteek contact vast onder een klemmetje. Aan de andere kant, de VSA kant onder een boutje. Maar draden raken niet zo snel los. Dan moet er erg ruw mee omgegaan zijn.
Als ze puur los zitten, dan ja. Als het wel een draadbreuk is, die op elke plek in de kabel kan zitten, dan zou ik de endjes opnieuw aan elkaar solderen.
 
Als ze puur los zitten, dan ja. Als het wel een draadbreuk is, die op elke plek in de kabel kan zitten, dan zou ik de endjes opnieuw aan elkaar solderen.

Hahaha, dat kan natuurlijk maar denkelijk is het dan eenvoudiger om gewoon het draadje te vervangen. Die liggen gewoon los tussen, in dit geval, VSA en fitting steek contact.
 
Hahaha, dat kan natuurlijk maar denkelijk is het dan eenvoudiger om gewoon het draadje te vervangen. Die liggen gewoon los tussen, in dit geval, VSA en fitting steek contact.
Ja ook weer waar, is maar net wat je voorhanden hebt ;)
 
We denken dat we het probleem hebben opgelost : we hebben de starter vervangen de lamp valt niet meer uit. Bedankt voor jullie hulp :thumbs:
 

Terug
Bovenaan