TL oude aqua 40 kapot

E

Ellen95

Guest
Hallo,

Sinds een paar dagen is de TLbuis in mijn aquarium er mee opgehouden.
Echter is dit een oude versie, dus bij de pet's place kon ik dezelfde niet meer krijgen. Wat er op staat is: PL-11W CE G23
Dus ik ben wat gaan googlen waar je nog wel deze plug kon krijgen ipv de nieuwere versie met 4 pinnetjes.
Nou kwam ik helemaal om in de opties van welke kleuren en soorten licht je hebt, waar je wat kan kopen en of je niet beter LEDlicht kon nemen.
Kan iemand mij helpen met wat een goede vervangingsoptie is voor mijn kapotte licht?

Alvast bedankt!
Groetjes Ellen
 
Ik had de Philips 830, was zeer warm licht, ik was er erg blij mee.
 
Klussen - pl 11w ce g23 - BESLIST.nl



www.beslist.nl � Klussen



Philips MASTER PL-S 2 Pin 11W Warmwit G23 - prijs per 1 stuk. 2,25. Philips Germicidal G23 11W TUV PL-S 11W UV-C tbv o.a. vijvers. UV-C. Zorgt voor



klik op klussen, vul je lamp code in.
 
@ SaskiaP: hoe zit dat met kleuren licht? Op sommige sites lees ik dat blauw licht beter is omdat dat beter kleuren uit doet komen, maar ergens anders is weer te lezen dat blauw licht zorgt voor algen en je beter warm licht kunt nemen. Wat is 'mooier' en wat is het effect op de dieren/planten/algen? Waarom koos jij voor warm licht?

@ Bertus: daar kwam ik zelf inderdaad ook op uit, maar toen liep ik dus vast op het punt dat ik geen verstand heb van kleuren
 
Ellen95 zei:
@ SaskiaP: hoe zit dat met kleuren licht? Op sommige sites lees ik dat blauw licht beter is omdat dat beter kleuren uit doet komen, maar ergens anders is weer te lezen dat blauw licht zorgt voor algen en je beter warm licht kunt nemen. Wat is 'mooier' en wat is het effect op de dieren/planten/algen? Waarom koos jij voor warm licht?

@ Bertus: daar kwam ik zelf inderdaad ook op uit, maar toen liep ik dus vast op het punt dat ik geen verstand heb van kleuren
:daisy:
 
Ellen95 zei:
@ SaskiaP: hoe zit dat met kleuren licht? Op sommige sites lees ik dat blauw licht beter is omdat dat beter kleuren uit doet komen, maar ergens anders is weer te lezen dat blauw licht zorgt voor algen en je beter warm licht kunt nemen. Wat is 'mooier' en wat is het effect op de dieren/planten/algen? Waarom koos jij voor warm licht?

Ik ben geen Saskia maar kan je misschien wel helpen ;)

De pl lamp met wit en blauw versterkt de kleuren maar is persoonlijk of je dat mooier vindt natuurlijk.
Wat algen betreft maakt de kleur weinig uit in principe,zijn een hoop andere omstandigheden die veel meer van invloed zijn.
In de link kan je het verschil zien tussen de wit met blauwe en een 840.
Foto met 830 kon ik zo snel ff niet vinden maar is een slag warmer/geler dan de 840.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1581023

Hier nog een link van led verlichting voor een aqua40,

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1617959
 
Terug
Bovenaan