Tl voor 80 cm bak

F

Foreign

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb nu een half jaar een tweedehands aquarium van 80cm waar maar 1 tlbuis in kan. Ik heb alleen het idee dat de verlichting die er in zit niet goed genoeg is. Zelfs planten die maar weinig licht nodig hebben groeien nauwelijks, terwijl ik wel voldoende plantenvoeding gebruik.

Nu vraag ik me dus af of welke tl buis ik erin moet zetten om toch voldoende licht te krijgen. Ik hoef geen planten die enorm veel licht nodig hebben, maar als een paar makkelijke plantjes lekker gaan groeien zou wel fijn zijn. Zelf heb ik totaal geen verstand van verlichting en tl buizen (zelf niet na lezen van alle handleidingen...), dus graag volledige type noemen zodat ik gewoon naar de winkel zou kunnen stappen en deze kan halen.

Alvast bedankt!
 
Aquael lightning f24t5/D als ik dat allemaal goed gelezen heb...
 
foreign3.jpg


Betekenen die knopjes onder de lamp dat er een tweede lamp bij kan? En is een tweede lamp aan te raden?
 
Weet iemand het?
 
1 T5 lamp zou eigenlijk genoeg licht moeten geven om de planten goed te laten groeien.

Doe je wel aan koolzuurbemesting ?
 
Koolzuurbemesting kan bij mij niet. Ik ben in het weekend bij mijn ouders dus dan kan ik het niet geven. Ik geef wel profito. Maar als ik mijn CO2 bereken aan de hand van kh en ph dan zit die eigenlijk altijd wel goed.
 
Foreign zei:
foreign3.jpg


Betekenen die knopjes onder de lamp dat er een tweede lamp bij kan? En is een tweede lamp aan te raden?

Wat zijn die knopjes eigenlijk? zijn het vijzen, zijn ze langs de bovenkant van je kap ook zichtbaar?
 
Aan de bovenkant zijn ze inderdaad ook zichtbaar. Dit zie je aan de bovenkant. Bij eentje mist het dekseltje.

foreign4.jpg


En dit als ik verder inzoom op de onderkant:

foreign6.jpg



Ik heb eigenlijk geen idee wat het zijn :)
 
Kan ook niet uitmaken wat ze juist zijn,
maar volgens mij kan je daar makkelijk een schroefje inkrijgen en een extra TL vastmaken, dan is je probleem meteen opgelost
 
Terug
Bovenaan