Toch eerst nog wat kleiner (60x35x40) - Eheim Aquapro 84 (Amersfoorter)


Amersfoorter

Active member
Lid geworden
2 september 2018
Berichten
26
Leeftijd
46
Hallo allemaal,

we hebben besloten om toch eerst nog even wat kleiner te starten en de plannen voor een groter aquarium nog een (half) jaartje uit te stellen. Eerst weer even op wat kleinere schaal bijleren in de wetenschap dat een kleinere bak op een aantal punten lastiger is dan een grotere...dan kan het nanobakje naar mijn dochter en kweken we een aquariaan voor de toekomst ;)

Dus op dit moment staat er een 84-literbakje van Eheim op te starten (de Aquapro 84), die mooi op het dressoir pas en net even dieper en hoger is dan de standaard 60 x 30 x 30.

Nu 4 dagen oud:
Indraaiend aquarium.JPG


Na 12 uur meteen een witte waas, die nu grotendeels is weggetrokken. Zie ook de witte schimmel op het spiderwood. De stenen dienen nog even als ballast...

De leisteen die links het spiderwood omlaag houdt komt nog onder de 'boog' te liggen en de voorgrond gaan we nog verder beplanten. De stenen komen groot voor-klein achter als een weggetje in de bak. Nu staat er wat zielige Monte Carlo onder de boog (lastig om dat goed in de grond te bevestigen). Heeft iemand misschien een leuke suggestie voor een tapijtje/weggetje?

De kwaliteit van de Eheim valt me eerlijk gezegd op punten tegen als ik die vergelijk met de Superfish van 35 liter die ernaast staat...het glas is mooi hoor, maar het plastic en de kap is.....prut !!! Het verbaast me niet dat er geen Eheim sticker opgeplakt zit, want het is geen reclame. Het interne filter en de ClassicLED-strip zijn dan weer wel mooi gemaakt.

Leuk ook dat er een thermometer bij zat (nu hangen er twee strak naast elkaar) omdat de bak 2,5-3 graden warmer wordt dan ik op het Eheim verwarmingselement heb ingesteld. Na 4 dagen had ik verwacht dat dat toch wel een beetje zou zijn gestabiliseerd. De ene thermometer geeft 27,0 aan en de andere 26,5. De verwarming is ingesteld op 24...bekend verschijnsel iemand??? Ik maak me wel wat zorgen over deze hoge temperaturen.

***AANVULLING: de handleiding lezen helpt :) je moet het ijkmechanisme niet verwarren met de instelschijf :) ***

Genoeg te leren dus en natuurlijk hoor ik graag van jullie :)
 
Laatst bewerkt:
temperatuur kan komen door de lichten. De lampen geven warmte af. Zit er een opening in de kap zodat de warmte weg kan?

Het ligt er ook aan of het wateroppervlakte in beweging is. Als het wateroppervlakte in beweging is zal het water eerder afkoelen. Natuurlijk ligt het ook aan de omgevingstemperatuur. In een warme ruimte zal het aquariumwater ook warmer zijn.

Een thermometer kan nog wel eens 1 graad verschillen. Zo heb ik een digitale thermometer die 1 graad verschilt. De thermostaat geeft dan 24 graden aan maar de thermometer bijv 23,2.
 
Welkom op het forum.
 
Welkom!


Maar dit is je tweede voorsteltopic? Is dit nietmeer bedoelt als fotoalbum?;)
 
Ja Ruben ik moet mijn weg nog een beetje vinden ;)
Haha, kan iedereen overkomen:daisy:

Gewoon het beheer even vragen of ze dit topic willen verplaatsen. Kun je doen door naar het profiel te gaan (van bijv. @jessicapilon of @TonHageraats ) en dan om "start a conversation" of "contact" te klikken;)


Of een van hun moet dit nu toevallig zien. John! Ton! Hier!:D:D
 
Haha, kan iedereen overkomen:daisy:

Gewoon het beheer even vragen of ze dit topic willen verplaatsen. Kun je doen door naar het profiel te gaan (van bijv. @jessicapilon of @TonHageraats ) en dan om "start a conversation" of "contact" te klikken;)


Of een van hun moet dit nu toevallig zien. John! Ton! Hier!:D:D
Makkelijkste manier om iets te melden/verzoeken is denk ik via de 'meld'-knop.
 

Terug
Bovenaan