Toch nog wat vragen om mijn toekomstige betta een goed leventje te geven


Ik ook niet, beetje schimmel op het hout en bruine alg, en dat is juist goed want dan gebeurd er iets ;)
En wat versta je onder een slakkenplaag? pas als je er honderden kan tellen zou ik me zorgen gaan maken.

Ja klopt eigenlijk ook wat je zegt, het is niet een echte 'plaag'. Zijn allemaal onzekerheden als beginner denk ik.
Ik ben voornemens om hier zo af en toe een update te geven over hoe de bak erbij staat, mits iedereen dat leuk zou vinden natuurlijk. ;)
 
Ja klopt eigenlijk ook wat je zegt, het is niet een echte 'plaag'. Zijn allemaal onzekerheden als beginner denk ik.
Ik ben voornemens om hier zo af en toe een update te geven over hoe de bak erbij staat, mits iedereen dat leuk zou vinden natuurlijk. ;)
Natuurlijk vinden we dat leuk, maar dan kan je beter even een fotoalbum aanmaken met in je onderschrift een link naar dit topic, dan blijf je de hele geschiedenis behouden en kan je in het Fotoalbum al je updates en foto's plaatsen.
 
Zijn allemaal onzekerheden als beginner denk ik.
Je moest eens weten hoe ik ooit ben begonnen...... alle begin is lastig, komt best goed.
Geduld is de key, maar dat hebben de meesten niet (ik ook niet)

Weke fertilizer gebruik je eigenlijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Je moest eens weten hoe ik ooit ben begonnen...... alle begin is lastig, komt best goed.
Geduld is de key, maar dat hebben de meesten niet (ik ook niet)

Weke fertilizer gebruik je eigenlijk?

Ik gebruik de tropica premium nutrition plant care. Verder geen co2 toevoeging. Dat is wel aan te raden of niet?

Ben benieuwd, in theorie kunnen er over ongeveer een week de eerste diertjes in. Als de waterwaardes op orde zijn natuurlijk.

Is het verder raadzaam om de algen te laten zitten of om deze zoveel mogelijk weg te poetsen?
 
Die voeding bevat geen Nitraat en Fosfaat zo te zien, met veel plantjes (en weinig vis) heb je dat vaak wel nodig.
Co2 hoeft niet perse, spaarzaam met licht zijn (intensiteit) en niet al te moeilijke planten kiezen.

Ik heb een bakje in de schuur draaien ook zonder Co2 en redelijk zwak licht, en dat gaat prima met Belgisch groen, Hygrophila difformis, Limnophila sessiliflora, een Javaren en wat mosjes.
En wil je wat rood in de bak dan doet de Ludwigia repens rubin het ook prima onder deze condities.
 

Terug
Bovenaan