Wat is er nieuw

Toevoeging van Catappablad,eikenblad,Amandelblad

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Hallo,

Ik zat eens te denken is er eigenlijk onderzoek na gedaan als in echt onderzoek. Naar of te veel Catappablad of Amandelblad schadelijk is?.

Er wordt wel eens gezecht 1 middel blad op elke 30L maar hoe correct is dat.

Wat is jullie mening hierover? Of is het gewoon zo dat wij te voorzichtig willen doen?.

Tevens gelegenheid om te zeggen ben op zoek naar alle 3 de bovengenoemde bladeren Catappablad,eikenblad,Amandelblad

Mvg
s.k
 
Wat betreft schadelijkheid weet ik niets..
Zelf heb ik altijd 1 groot blad in ongeveer 50 liter.. maar soms ook wel 2 grote bladeren.
Garnaaltjes eten het in een week of 2 tot op de nerf op.

Eikenblad moet je gewoon zelf plukken..
Catappablad kocht ik bij voervoorvis.nl Prima kwaliteit voor een stuk goedkoper dan de reguliere handel.
 
Klopt, Dat is wat aangegeven staat maar vraag me dus werkelijk af of het uit maakt of ik er nu 20 toevoegen of 10. Ik bedoel men ververst 1x in de week of 1 x in de twee weken zijn aquarium (afhankelijk van de vissen).

Enkel vraag ik me af, kunnen er niet andere bladeren behalve eiken blad gebruikt worden?.
 
Bladeren in het aquarium.. http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1475531&page=1

Zoals ik het begrijp is de invloed van catappablad op de PH niet zo groot.. dus zal een blad meer of minder waarschijnlijk niet meetbaar uitmaken..
Eikenblad schijnt een wat grotere invloed te hebben, dus 10 blaadjes of 20 blaadjes.. dat zal dan wel uitmaken..
Maar de beste manier om het te weten is door te meten.

Zelf zorg ik ervoor dat de hoeveelheid (vers) blad altijd ongeveer gelijk is.. daardoor zal de invloed op waterwaardes dan toch ook ongeveer gelijk zijn.
 
Beukenbladeren en Walnootboombladeren zie je ook vaak in bakken.
 
Voor mij is dat de pH verlaagd inderdaad iets wat van belang is ons water is vrij hoog in pH en gezien ik een biotoop ga cre�ren waar het onder de 6 is. Kan ik best wat bladeren toevoegen.

@john jij geen zin om die te plukken 😉..krijg je nog geld voor ook.

Maar de Beukenhaag kan ik daar op moment nog van plukken dan?

Mvg
s.k
 
Nee plukken is niks voor mij,ik koop ze voor die paar centen ook via het adresje wat Kellemes al aangaf en laat het plukken aan een ander over 😉
Hoe en wanneer je precies de bladeren het beste kan verzamelen weet ik ook niet.
 
Haha john zelfde hier, maar toch ga ik morgen maar eens op zoek naar de beukenhagen in de buurt 😉..en wat catapablad bestellen.
 
Eikenblad kun je inderdaad ook kopen.. (kan even het adres niet vinden) net zoals elzenproppen.. alles is te koop, maar tis dan wel duur.
Beste tijd om te plukken ben ik ook even kwijt.. ik dacht dat ik vorig jaar herfst(?) een flinke zak eikenblad en elzenproppen heb geplukt, genoeg voor een paar jaar denk ik.. kost niets.
 
Kellemes, Mag je dat adres nog hebben of weer vinden meld dat even wordt gewaardeerd. Vind niet erg om te betalen hoor liever dat dan dat ik het zelf moet doen 😉..
 
Die site bied inderdaad ook eikenblad aan neem dat het niet uitmaakt of de NL eik of amerikaanse eik is 😉..

Ik eens informeren hoeveel er precies in zo'n zak zit.


Neem aan dat dit op zijn site ook gewoon in het aquarium kan (eikenblad etc)
 
Topic mag opslot. Gevonden wat ik zocht bedankt Ludger
 
Jaja,en Kellemes en ik dan? 🙄 😉
 
haha en jullie 2 natuurlijk
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan