Wat is er nieuw

Touchscreen om aquarium mee te bedienen

Joost123

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2020
Kwam op AliExpress een leuk touchscreen schermpje (480x480) tegen voor een goede 2 tientjes.
Besteld en Tasmota erop gezet. Beetje klungelen en kan nu op het schermpje, via Domoticz, eenvoudig de verlichting, filter, thermostaat, etc. uit- en inschakelen.
Handig tijdens onderhoud.

Ook de thermostaat van de ketel kan ik bedienen. Niet echt nodig, maar wel leuk.

1754042946977.png
1754042966829.png

Ik zet de rode knop van het stekkerblok om en dan werkt er ook niks meer:DD
Maar ja ik ben niet zo van de snufjes.

Ja kan ook Sjon, maar als straks de donkere dagen voor Kerst er weer aan komen dan zie je geen flikker niks.
Klopt maar ik doe eerst het onderhoud aan de planten en zet dan alles uit en ga dan verversen. En voor nood heb ik waxinelichtijes om mee bij te verlichten:pp

Klopt maar ik doe eerst het onderhoud aan de planten en zet dan alles uit en ga dan verversen. En voor nood heb ik waxinelichtijes om mee bij te verlichten:pp
Ja waxinelichtjes gebruik ik ook Sjon, nadeel is dat ze blijven drijven, maar als ik ze verzwaar dan gaan ze telkens uit.

eenvoudig de verlichting, filter, thermostaat, etc. uit- en inschakelen.
Mogelijk heb je hier al rekening mee gehouden dat na een stroomstoring de verlichting/filter en verwarming wel terugkomt in de laatste status, dus meestal "aan".

Mogelijk heb je hier al rekening mee gehouden dat na een stroomstoring de verlichting/filter en verwarming wel terugkomt in de laatste status, dus meestal "aan".
Ligt er net aan hoe de recover state is ingesteld.
Alles draait hier al jaren uitstekend middels PHP scripts, het schermpje is slechts een visualisering via MQTT.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan